På kvällspromenad med en älg

Ja i alla fall en bit av en älg. En väldigt liten del, men ändå.
Efter en lika het dag som tidigare och dessutom alla dessa skogsbränder som härjar. Det är svårt att ta sig för något. Plötsligt så blev jag så himla sugen på att lägga ett spår och tänkte att kvällarna är ju vädigt sköna och tidiga morgnar också.
Inspirerad av Birgitta som är matte till Bongo som blev viltspårschampioni Alfta och som visade de fina rosetterna som hon fått med posten så tog jag upp en flaska blod.
Efter Utvandrarna och nyheterna och en stund med Alkoholprogrammet så förberedde jag mig. Jag tog fram snitslar. Det körde igång Ronja. När jag sedan tog fram klöv och blod och ställde på bänken så fick hon fnatt.
Jag har (hade) en vispskål till elvispen. Den tog hon och for ett varv runt trädgården Kastade och fångade och bet Nu ligger den i soptunnan
Så åkte jag till skogen och drog klöv. Ett inte allt för långt spår, ingen återgång men vinklar med och utan blod. I morgon bitti skall jag gå upp när jag vaknar och inte ligga och mysa och läsa.
 
Känner att jag nog inte är så kräsmagad.Klöven hade legar ute i värmen flera timmar, Sedan åkte den bil från Alfta till Skuttunge och där frös jag in den. Det var 27 + i Alfta. Det står på protokollet så det är säkert rätt.
Den klöven bar jag ut i skogen och när jag gick hem så plockade jag hallon och stoppade i munnen. Här snackar vi hygien, eller.? Blir jag magsjuk så blir jag, men jag tänkte inte tanken när jag plockade och åt.  Bären var många, små men väldigt smakrika
 
Här släppte jag ner klöven
 
 
Ingen tätning och ingen myrmark, men lite ris och lite ris till och väldigt torrt
 
Skönt med badbalja när det är varmt. Det är ju roligare att få simma i sjön, men när Kristina passar mig så blir det inga badresor.
 
Dags att möta Jon Blund Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0