Varmare än varmt

Alla som gillar värme måste väl snart ha fått sitt lystmäte?? Jag tycker att lagom är bäst och jag mår inte bra av det väder som vi har nu Vindstilla och över 30 grader i skuggan.
Här har Blåzza grävt sig en grop att vila i. Tror inte att det svalkar så mycket eftersom jorden är kruttorr., men det är väl det där som kallas instinkt som gör att hon gräver ner sig.
 
Gräsmattan kräver inte mycket arbete i år. Man får glädja sig åt det lilla
 
Jag har några ringblommor som blommar
 
Lenas pelargoner som är här för tillsyn lyser upp och tycks uppskatta att det är varmt
 
I går skjutsade jag Smilla till Hammarby där Matilda  mötte upp och tog med henne med buss till badet i Gamla Uppsala
Catrin och den söta lilla labben följde också med. Efter många timmar vid badet hämtade jag hem en väldigt trött hund
Visst är hon söt??
 
Givetvis flaggade jag för kronprinsessan med en av mina tre fasadflaggor
 
 
Den enda aktivitet som mina tjejer orkade i går var att gnaga på kalla märgben
 
I dag har det om möjligt varit ännu varmare. Jag har hämtat in en fläkt och jag tyckte det blev lite svalare när den blåste på mig, MEN så kom en Liten Blå och la sig på min mage där jag låg och läste. Det är inte lätt att köra bort henne även om jag blir alldeles blöt på magen
I dag har jag kört ett par maskiner tvätt och det var knappt jag orkade gå ut och hänga upp tvätten, och lika jobbigt var det att ta ner den.
Att ligga på rygg på sängen och läsa är det enda som har fungerat någorlunda. Jag har druckit en massa bubbelvatten, förutom allt kranvatten.Det är det här med saltbalansen. Kanske borde jag investera i en stor påse chips. Det är ju salt. Fast alla kalorierna som är i påsen behöver jag inte. Minuskalorier finns inte så det kan jag inte heller satsa på.
Vi har inte levt på så mycket hel och halvfabrikat så lång tid som denna sommar. Att baka matbröd är inte tänkbart och ändå är det så lätt gjort. Jag tog fram jäst häromdagen, men så ångrade jag mig. Köpelimpa är väldigt gott tycker jag, men faktum är att nu börjar jag längta efter skållad råglimpa.
 
Nu har det börjat fläkta lite ute och jag skall försöka ta mig utomhus en stund Tjejerna ligger ute efter att ha tillbringat dagen under kylfläkten. På facebook har jag följt vänner som haft hundar på utställning och jag är så glad att skönhet inte är Blåzzas bästa egenskapoch att hon dessutom kryper runt i ringen. Hon gjorde i alla fall det på Bombaxdagen förra våren. Vi får väl se om jag låter henne gå i ringen på nästa Bombaxdag
 
Nu slutar jag för i dag
Njut ni som kan av värmen i morgon DEt skall bli värre än i dag enl SMHI i deras prognos om Mälardalen
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha Kristina. Jag skulle inte säga att hon kryper runt ringen snarare mosar runt av leda 😍

Svar: Nej Det var nog en bättre beskrivning men hon visar tydligt att hon inte gillar läget eller hur? Skogen och spår är bättre!
danvikstjejerna.blogg.se

2018-07-16 @ 16:59:21
Postat av: Anonym

Haha Kristina. Jag skulle inte säga att hon kryper runt ringen snarare mosar runt av leda 😍

2018-07-16 @ 16:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0