En annorlunda och lärorik helg

I fredags mitt på dagen kom Lena och hämtade mig för en tur till Årets Border utanför Arboga
Väl framme packade vi ur bilen och tog en promenad. Jag undrade faktiskt vad jag gjorde där bland alla myggen.
Så småningom blev det grillning. Jag kände ju inte en kotte, men vi presenterade oss så klart och jag sa att jag har världens bästa Bombaxare. Å, är de det du som har Blåzza? sa en kvinna. Som ni förstår så är Blåzza lite småkändis.
Det blev en trevlig grillkväll med mycket prat och skratt bland myggen som vi dock lurade rätt bra vid vårat bord där de flesta investerat i myggfångare. Dyrt men effektivt. Det skall bli spännande att se hur det fungerar ute i spårskogen.
Här börjar folk samla ihop sig
 
Så blev det den stora dagen   med massor av borderterriers i olika storlekar och färger. Blåzzas dotter Lexie var där med några av sina valpar Så roligt att träffa dom. Dom är fina allesammans med en liten blå stack så klart ut lite mer.
Inte så konstigt att man föredrar en färg framför en annan, eller hur?. Jag älskar gult men är inte så förtjust i rosa när jag väljer tyger och garner.
Gozas ena valp var också där
Jag har dålig koll på hur det gick för hundarna.
Kajsa blev bästa valp. Det lilla yrvädret
Här har jag lyckats fånga henne utan svans, men jag lovar, hon har en!
 
Lena med Mackmyra som blev bästa tik i jaktklass. Det är en liten guldklimp som arbetar som terapihund i särskolan. En tuff brud med andra ord. Hon jobbar med mamma Agnes och "farbror" Zigge.
Agnes blev tvåa i veteranklassen. Domaren sa att hon tyckte bättre om Agnes än om tiken som vann. Agnes hade bättre rörelser och mer harmoni i ??? Men hon var aningen för stor!!
 
På kvällen var det buffemiddag. Det var en märklig tillställning. God mat var ett plus, men att bli hälsad välkommen till bords när vi var halvvägs inne i ätandet kändes märkligt. Att ordförande utbringade en skål för sig själv som segrare tyckte jag också var väldigt konstigt.  Hon kunde kanske ha skålat för alla som vunnit i någon form. Säkert hade då någon utbringat en skål för henne senare. Dålig stil tycker jag.
 
I morse packade vi ihop och fyllde bilen Jag skulle torka av golvet i stugan vi hyrde och gjorde som Pippi Långstrump. Slog ut vattnet på golvet. Nog därom!!
 
Bilderna jag tog på "mina" barnbarn blev urdåliga så ni får dessvärre inte se bilder på dom 
Hemma igen fick mina tjejer glädjefnatt. Blåzza slickade byxbenen och nosade noga, noga, medan Ronja snodde runt och skrek av lycka
 
Nu känner jag mig rätt mör efter en innehållsrik vecka Nu skall det bli skönt att sova i egen säng. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0