En dag med för lite kläder

I morse ringde klockan tidigt. Allan skulle till Aleris för  gråstarrsoperation. Aleris ögon håller till i stationsgallerian och det var inte alldeles enkelt att hitta dom. Jag släppte av Allan och åkte för att parkera bilen. Parkeringsgarage är en av mina fobier. Jag vill inte parkera där själv och jag vill inte åka när någon annan parkerar heller. Nåväl, efter att ha snurrat runt ett tag i kvarteren runt omkring så hade jag inget val. Med förhöjd puls rattade jag ner i garaget. Det var gott om plats men ändå kändes det väldigt bra att ha parkerat bilen
 
Så promenerade jag till Aleris
Vi skall dit i morgon igen för operation av höger öga och då känner jag en som skall ta både långbyxor och kofta. Sitta två timmar och frysa gör jag inte om.
 
Det fanns en del att läsa, bl.a om Glaukom. Det skulle jag inte ha läst!! 15-20% av patienter med Glaukom blir blinda. Måtte inte jag vara en av dem.
Min farmor misste sitt ena öga i "grön starr" och jag minns hennes ögonprotes som låg i ett glas vatten på hennes nattygsbord. I ett annat låg hennes tänder.
Redan då oroade jag mig för att få ett öga i ett glas vatten, men med dagens kontroller av ögonen och droppar morgon och kväll så trodde jag att det inte var någon risk. Nåväl. Nu är det Allans ögon det handlar om och förutom grå starr så är det något med gula fläcken. I dag gick jag inte med in till doktorn och Allan vet inte om det är ett eller två ögon och vilken sorts fel det är. I morgon följer jag med så jag får veta.
 
Hemma igen har "vi" noseworkat. Thea har börjat träna Smilla och hon är verkligen på hugget.
I morgon skall vi börja lite lätt med blod och klöv till Smilla, så jag har blod som tinar i kylskåpet. Kanske kan Blåzza också få ett litet och lätt spår. Det gäller att hålla grytan kokande. Jag menar: Vågar jag nu parkera i parkeringsgarage så kanske jag vågar testa ett öppet spår igen med Loppetossan.
 
NEJ! Ett av de starka ord som  Blåzza och jag lärde oss på kursen fungerar riktigt bra. När Blåzza skäller så rusar jag ut och säger med bestämd röst NEJ och vet ni. Hon tittar på mig och blir tyst. I alla fall för det mesta. I dag slutade hon skälla på katten!!
"Blåzza hit!" med bestämd röst fungerar mycket bättre än husses:"Kom nu lilla hjärtat" Jag ser fram emot en vinter med en hund som inte behöver hämtas och bäras in. Jag kan inte säga att jag längtar efter vintern, men snudd på.
Nu lite hälsningar från trädgården
Honungsrosen doftar ljuvligt där den klättrar på väggen.
Kejsarkrona?? Den blommar flitigt
 
En Pion
En till
 
Ännu en
 
Varför tittar man så sällan nära på blommorna? Jag gör i alla fall det alldeles för sällan
 
Äppelträden är fulla med kart, men det behövs vatten om det skall bli frukt
 
Slutar dagens rader med visdomsorden. Ingen regel utan undantag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0