En härlig dag

Så vaknade vi till lite svalare väder. Så mycket lättare Ronja hade att orka med promenaden På sista tiden har vi fått vända tidigare för att hon inte har orkat.
Vi följer med spänning grannens bygge. I dag har det kommit upp en längre sträcka med dubbla skivor och det finns bitvis cement mellan skivorna, så jag gissar att det skall bli en mur. Märkligt tycker jag, men det är mycket märkligt som händer där. Det tycker i alla fall jag. Visste man varför så kanske det inte var så konstigt.
 
I dag har en väninna och jag varit på utfykt till Örsundbro och outleten där som Ittala har. Muminmuggar bl.a. Bra presenter både till sig själv och andra. Sedan åkte vi till Salnecke slott och tittade på en quiltutställning. Den var inte så stor, men väl värd ett besök. Inspiration behöver man alltid fylla på med.
 
Slottet är så fint och så annorlunda i modellen
 
 
 
Utställningen var i deras slottscafe som var inrymt i den gamla ladugården. Kornas namntavlor satt kvar. I alla fall två och korna hette Astrid
Gott fika hade dom Jag åt en smörgås och världens godaste biskvi med saltlakrits i smörfyllningen. Undrra varför jag inte köpte hem ett par stycken till kvällsfikat?
 
Nu är det en otroligt vacker kväll ute. Kan vi önska oss lite svalare väder på dagarna och fina kvällar?
För böndernas skull önskar jag regn i massor!! Så fruktansvärt att på nyheterna höra en kvinna berätta att hon slaktanmält halva sin stora besättning för att ha foder till dem hon behåller. Tänk innan hon har hunnit bygga upp en ny kobesättning. Tänk vilka konsekvenser det får för oss alla med brist på mat. Det hjälper inte ens att vara vegan. Deras mat behöver också vatten för att växa
 
Tjejerna ligger ute och gnager på ben. Jag tror husse har skämt bort dom lite i dag
Undrar ur det går för Theas fotbollslag som spelar cup i Borlänge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0