I natt jag drömde något som jag aldrig drömt förut

Ja nog drömde jag, men först var vi på avslutning på spårkursen Blåzza och jag. Jag förstår inte hur Monica bär sig år för det är alltid så trevliga människor på kurserna. För det är väl inte så att alla som spårar är trevliga??
Hur som helst så har Blåzza börjat spåra igen och det är fantastiskt roligt. 
Kvällen avslutades med festfika.Tack Monica och Cg för er gästfrihet!
 
Så blev det så småningom dags att krypa till kojs och det gjorde jag. Jag drömde om ett hus med en massa rum. På en gardinstång såg jag en liten ödla. Det var plötsligt tre ödlor som så småningom blivit ormar
Folk sprang och slog i dörrar och så satt en kvinna stilla i en stol och lutade sig bakåt. En av ormarna var en kobra  och den låg utsträckt på kvinnans mage med sitt huvud i kvinnans halsgrop.
Där vaknade jag av att Blåzza tokslickade mig i ansiktet. Pulsen var rätt hög kan jag berätta. Ormar är inte mina favoritdjur.  Hur en sådan dröm kan uppstå kan man ju undra.
Nåväl, fylld av obehag somnade jag om med Blåzza i famnen och där låg hon kvar när jag vaknade genomsvett flera timmar senare. Det är på gott och ont att ha en kamin i famnen. Terapihund däremot att bara njutbart. Älskade Tossa -Blåzza
 
Dusch, frukost, UNT och härlig promenad när tjejerna kastade sig ner i diket. Grävde med både tassar och munnar. En liten sork kom uppdykande och via min ena fot sprang den fram längs vägen medan tjejerna grävde vidare. Jag är så glad att ingen av dem lyckades fånga den. Jag minns när Nessie fick tag i en och hur den skrek i dödsångest. Stackars lilla sork. Den var ju så söt.
 
Så var det dags för provtagning och såromläggning. Vi lyckades lösa hur vi skall få måndagen att fungera. för syster vill absolut se såret fler gånger. Nu fick vi ihop det med en annan sköterska. Såromläggning, hjärtläkare sedan lunch och återbesök hos ögonläkaren. Så är den dagen fixad också.
 
Vad tror ni händer här??
 
Undrar om husse ser mig bättre när jag byter sida?
 
Några doftgömmor för Smilla som  försöker lära sig nosework, eller rättare, som Thea och jag skall försöka lära  nosework. Vi skall försöka få ner hastigheten på henne. Nu far hon fram som en virvelvind, precis som hon gör i skogen. Nu skall vi lägga godisstopp i skogen och mjukost på doftgömmorna. Det är sommarens projekt förutom att träna inkallning på den Lilla Blå.
Ronja går fram mycket långsammare än Smilla, men så har jag tränat med henne.
 
 
Här finns många bra gömställen
 
Här är en som vet vad hon skall göra när hon får på sig sitt arbetstecken
 
Nu har hon lärt sig att doftgömmor kan finnas i skor. Det gäller att bortse från lukten av fotsvett så går det bra
 
Nu önskar jag alla som kikar in här en riktigt mysig midsommarafton med matjesill och svensk färskpotatis


Kommentarer
Postat av: Monica

Inte undra på att pulsen går upp - så mycket bestyr ni haft i veckor nu, men hundarna har samma inverkan på mig när jag drömmer mardrömmar, men klappar och och somnar tacksamt om, ha en fortsatt fin helg kram

2018-06-22 @ 21:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0