Jag är supertrött!!

Tidigt i morse väckte matte mig och Ronja. Vanligtvis är det vi som bestämmer hur dags vi skall gå upp, men i dag ringde klockan.
Jag gick ut och kollade läget. Ingen katt och inget vilt. Efter lite frukost så lastade matte in mig i bilen. Gissa om Ronja var ledsen för att hon inte fick följa med.
 
Efter att ha åkt bil en stund kom vi fram till ett ställe som  var fullt med okända dofter. Nosen fick jobba för fullt.
 
Det var ett häftigt ställe.  När jag nosat runt lite fick jag ligga i bilen och vila medan matte och de andra hussarna och mattarna gick i skola.
Sedan var det dags Då fick jag en kedja runt halsen och så gick vi fram och tillbaka. Matte vände och gick åt olika håll och jag skulle följa efter. Ganska fort fattade jag vad jag skulle göra, följa med matte och strunta i dom andra hundarna
 
Jag är så trött i huvudet så jag kanske inte kommer ihåg allt i ordning, men vi har gått i rad och i slalom. Vi har gått förbi godisskålar som vi inte fick röra. Vi har gått och tittat utanför staketet där det fanns vildsvin. Jag fattar inte varför flera av de andra hundarna skällde på grisarna. Jag brydde mig inte. Det är matte väldigt glad över. Hon vill att jag skall spåra över vildsvinsböken i skogen, utan att bry mig om dom.
 
Vi har legat på rygg i våra förares knä. Nu vet jag att det är ok att matte vänder på mig. Förut har jag bara legat på rygg när jag själv har bestämt mig för att göra det, men det är faktiskt lika mysigt när matte lägger mig på rygg.
 
Inkallning. Jo det var ju det också. Ni som känner mig vet att springa till matte när hon ropar tycker inte jag är vilktigt. Det visade jag ganska tydligt i dag också, men nu har matte fått en massa tips om hur hon skall träna mig att springa till henne. Jag har inte bestämt mig för hur jag skall göra.
 
Vi tränade en massa annat också och jag tycker nog att jag skötte mig bra, men som sagt. Nu är jag trött! Jag lekte lite med Ronja när jag kom hem , men sedan har jag legat i min stol
 
Det är skogsbrand lite hitom Almunge. Det såg matte när vi åkte hem Det var en massa bilar och fyrhjulingar parkerade så konstigt på vägkanten och när matte tittade varför dom parkerat så tokigt så såg hon att det brann. Det berättade hon för husse när vi kom hem, själv sov jag gott i bilen.
 
Nu skall jag gå ut och kolla om räven är utanför staketet innan jag lägger mig för att sova vidare
 
Puss/Blåzza


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0