Jour??

I går var jag bara SÅ trött så jag orkade knappast koka nypotatis till lunch.  Vi tränar vidare på NEJ!! och HIT! Blåzza och jag.
När hon skäller och jag med bestämd röst går ut och säger NEJ! tittar hon på mig som bara hon kan. Men hon blir oftast tyst. Vi tränar vidare. det är ju färskvara vi håller på med.
 
Att arrangera någon bild med båda tjejerna på, det orkade jag inte.
 
Vi eldade brasa
och
åt havregrynsgröt till frukost. Passade bra till midsommaraftonens väder
Att jag hade både jacka och mössa på mig när jag promenerade med hundarna behöver jag väl inte ens nämna. Det fattar ni säkert ändå.
 
 
Så blev det ny dag och nya möjligheter. Vi repeterade konceptet med frukostmenyn från i går och brasa tände vi också. Jag hade samma klädsel på promenaden 
 
Jag kan inte låta bli och undra varför det ligger vallar för fäfot när det är sådan foderbrist
 
 
I dag har jag planerat lite nya projekt vid symaskinen och med stickorna. Nu behöver jag ju inte vattna utekrukorna för tillfället. Neej det har inte tagit så lång stund att vattna dom, men det känns som om symaskinen har fått vila länge nog nu.
Jag hade vitt vin på kylning för att servera till laxen, men eftersom Allan låter så hemskt i dag igen så intog jag jourläge. Man vet aldrig om vi behöver åka till akuten och få lite hjälp med andningen. "Vi" åker lite berg och dalbana Det har varit bra några dagar men i går började det lite försiktigt och i dag låter det inte bra alls.
 
Så var det då dags för VM-fotboll
Så här spännande tyckte Ronja att det var.
Den Lilla Tossan gick och la` sig i beabädden så hon skulle slippa titta
Beabädden står bakom soffan så där är det lugnt. Inte så tyst för volymen på tv är hög hos oss. Hörapparaterna behöver jag inte använda i tv-soffan.
Det händer att jag åker och tittar när Wilma och Thea spelar fotboll, men hysterin kring VM förstår jag inte alls. Det är som att det styr Sverige när vuxna karlar jagar efter en boll. Hälsomässigt är det säkert bra att sparka boll, men att sitta och titta kräver, om jag fattat rätt i reklamen, en massa öl och chips.
 
Nu är det en fantastiskt fin kväll ute. Trots det skall jag stanna innne och läsa lite i min bok Det är så nära upplösningen nu. Vem är mördaren???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0