Överhettad

Ja överhettad har man blivit i dag.
Trots att bilden är suddig så ser ni ändå gissar jag. Det var kl 15 i skuggan
 
Vi började med ett besök på audika i morse. Min ena hörapparat har varit inne på lagning 4 ggr och jag kan inte få någon ny förrän om 10 mån. Jag har fått låna en som ser nästan lika dan ut som min egen
Det hade hänt ett par små incidenter på vägen in, så jag lämnade stället utan att kräva ny hörapparat.
Väl hemma mailade jag firman som lagat den och dom undrade om jag var säker på att den blivit lagad.
Nästa gång som det är servicetid skall jag ta ett djupt andetag och åka in igen.
 
Vi åkte vägen om Maxi i Gnistarondellen för Allan tyckte att vi skulle köpa maskindiskmedel där. Han har sett reklam och det enda stället just den supersorten finns på är just på Maxi Gnistarondellen.
Så besökte Allan Claes Olsson och jag Olssons tyger. Allan köpte en ny vattenkokare och jag en liten bit råsiden och en knapp
 
Jag har försökt hitta vita/oblekta tyger som passar tillsammans med min farmors hemvävda linnelakan. Jag har en ide!! Och jag har en hel del tyger som kanske kan fungera. Jag får göra en provlapp
Den röda knappen jag köpte var för stor så den får ligga till sig till ett annat projekt och så har jag anledning att besöka Olssons tyger igen Så bra!
 
Blåzza har legat under fläkten som kyler, och Ronja har legat i skuggan på framsidan. För en stund sedan satte jag ut lite preparerade tops som Blåzza fick leta reda på. Det är lagom arbetsamt i den här hettan. JAg ser med glädje fram emot morgondagens utlovade svalare väder


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0