Två gånger är en vana

Annan plats men samma garage som igår. Tror det är på måndag som Allan skall tillbaka på återbesök och då blir det tredje gången i det garaget. Det på Akkis, det nya vid akuten, klarar jag, men det är väldigt rymligt
I ärlighetens namn är det inte så trångt i detta garaget heller. men det visste jag ju inte före jag tog mig i kragen och testade
 
Först var vi på vårdcentralen och fick handen omlagd igen. Det vätskar sig väldigt och ser inte så roligt ut, och det blir helt klart ett rejält ärr, men vad gör det på en gammal gubbe? Jag har ju ett ärr på benet efter att jag kastade kniv förra året. Sedan var vi på Aleris ögon som opererade Allans andra öga för grå starr. Nu behöver han bara läsglasögon så det har han köpt på Claes Olsson för 90 kronor. Nu kan man tydligen justera astigmatism också. Det kunde man inte när jag opererades för "en massa" år sedan. Dessvärre har Allan gula fläcken, men tack och lov den torra sorten som bara blir långsamt sämre
 
Fibersamordnaren på  kommunen har ringt till mig. Telia hittar inte ekonomi att gräva, men nu skall kommunen försöka få ett samarbete med länstyrelsen för att vi på landet skall få fiber vi också. Nu håller vi tummarna, även om jag känner mig ganska luttrad efter ett år med löften som hela tiden svikits.
 
I dag har jag köpt ny regnmätare för jag hittar inte den gamla. Nu hoppas jag på regn i massor så att jag får användning för den. Det är konstigt. Jag behöver ju inte veta hur många mm regn som kommit, men ändå känns det så viktigt att ha regnmätare för att få veta.
Om blåst tycker jag inte!! Nu blåser det riktigt ordentligt. Det hindrar ju inte den Lilla blå att vara ute och kolla efter räven och hararna. Och efter grannens katt så klart. Kråkan ligger bredvid mig som den sällskapshund hon är.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0