Vatten

Det är lycka att på morgonpromenaden se "min" ljusa hjort. Jag har inte sett den på ett tag nu, men plötsligt fanns den i en liten flock alldeles bakom stora huset.
Dagen i dag har jag inte gjort mycket. Mest lidit med växtligheten som nu lider av torkan. Flera av buskarna hos oss börjar tvina Det går inte att vattna allt när man har egen brunn. Man vet aldrig hur länge det räcker, vattnet i den.
Mina pelargoner krymper trots att jag vattnar. Blåzzas älskade benved har jag hällt på vatten, i dag med en rotvattnare. Hon sitter bredvid sin buske och har koll på katter och harar och räven och annat spännande. Det vore ju ett elände om den dog.
 
 
 
Dalior har jag aldrig haft tidigare, men i år köpte jag knölar på blomskottsauktionen. Dom trivs och växer fint. Det skall bli så spännande när dom blommar Har ingen aning om hur dom ser ut. Köpte "grisen i säcken"
 
Ännu gladare är jag att min Bohuskaprifol verkar trivas i sitt rör. Den är tålig och kräver inte så mycket vatten. Nästa år skall jag plantera mera
 
Rallarrosorna sköter sig själva.
Odlingen i min pallkrage är så eländig så den kan jag inte visa er. Jag har inte ens tagit någon bild.
 
JAg har inte varit så aktiv i dag och inte tänker jag börja nu. Nej nu tar jag med min bok och sätter mig ute och läser och samlar energi till vinter.
Trevlig kväll önskar jag er all
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0