Ännu mera snö

När jag vaknade i morse gav jag tjejerna mat och sedan la jag mig och läste en stund. Tänk att kunna ligga och läsa i dagsljus klockan 7 på morgonen
 
 
 
Det hade snöat lite lätt under natten och det fortsatte att snöa
 
 Inte stör det mina tjejer att det är en massa snö, men det blir blött. Visst är det bättre än leriga tassar, men jag längtar vår mer och mer för varje dag
 
Vi behövde åka ett ärende till stan och vi körde fast på gårdsplanen. Jag vinkade åt grannen som plogade uppfarten till Cissis hus, men han tittade när han körde förbi, men inte såg han att vi behövde hjälp. Allan fick skotta och sanda och skotta och... Så småningom fick han loss bilen utan att ha fått infarkt av att skotta snö. Kanske kan man inte få det när man äter en massa blodförtunnande.?
Själva resan till stan var inte så rolig. Det var vitt i vitt, åtminstone till Högsta, sedan syntes vägen
 
Så småningom var vi på Gränby där jag uträttade ett ärende åt Thea. Hon har ett projekt på G till utställningen i kyrkan. Så roligt att hon nappat på Eriks ide`.
Kvantums semlor är inte dumma alls. Känns nästan lite skämmigt att vräka i sig Ronjas lock med grädde, men efter att ha kört till stan behövde jag påfyllning av energin.
 
Det finns en affär på Gränby som jag har ett särskilt gott öga till. Eftersom det mesta kändes kolsvart spontanköpte jag en jumper och en sjal
Bara för att jag tyckte att jag var värd det som en vän så vist sa en gång när hon unnat sig en flaska finare vin.
Tyckte våren kom in i vårat hus när jag hängde galgen med spontanköpen på dörren till mitt rum.
 
Ute fortsätter snön att falla. Vi hade räkfrossa Allan, tjejerna och jag. Nja. Ronja och Blåzza tyckter nog att frossa är en överdrift, men Allan och jag frossade., men det föll en hel del "smulor från de rikas bord"
 
Snön fortsätter att falla och köksgolvet blir allt blötare. Att få bort snön som tjejerna får i päls och mellan tårna är inte så lätt så jag stänger köksdörrarna och låter det smälta i värmen från kaminen och sedan torkar jag golvet
 
 
Smilla är inte hos oss så mycket. Blåzza och hon kommer inte överrens och Smilla tycker att Ronja är jobbig, men i dag stängde jag in mina tjejer i vardagsrummet så att Smilla skulle få sällskap en stund. Popcorn är så himla gott. Smilla vet inte hur fort hon skall tömma skålen
 
Blåzza föredrar att få sin mat serverad på kökssoffan. Fråga mig inte varför det har blivit så, men hon äter inte om skålen står på golvet
 
Eftersom det inte är något som jag tycker är sevärt på tv skall jag se om det finns något på SVTplay, allt medan snön fortsätter att falla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0