Det gäller väl inte på landet??

När vi var ute med tjejerna i morse  började jag ana att den nya lagen om mobilförbud i handen vid bilkörning, den gäller inte på landet.. I alla fall såg jag flera bilförare med en mobil i handen som dom höll mort sitt öra.
Inte har vi väl några lagbrytare i Skuttunge??
Det var inte blåsigt och inte så kallt frampå förmiddagen som det varit de sista dagarna så det var riktigt skönt att promenera i solen. Visserligen är det halt om man inte håller sig i snön på vägkanten, men när det gnistrar i isen anar man vår.
 
I dag har bokbussen varit här. Det är fantastiskt Visserligen är deras utbud smalare än stenhagenbibliotekets, men man kan beställa och så kommer det vid nästa tur
Ulrikas bror har skrivit en artikel i en tidskrift som heter Fokus. Vad jag förstår så handlar det om överbehandling av våra husdjur och kostnaderna för det. Både ekonomiskt och i lidande för djuren. Eftersom jag inte har lust att börja prenumerera bad jag bokbussen ta den med sig nästa gång den kommer. Då skall jag berätta mera. Det är ju ett ämne som är nog så aktuellt. Några mysböcker och några deckare hamnade i bokkassen
 
Läser mycket blir man klok som en uggla sägs det ju. Det sägs inget om vad man skall läsa för att bli klok, så deckare går säkert bra, eller vad tror ni??
 
Månen är inte full förrän i morgon, men det är ett magiskt ljus ute nu. Inte så kallt heller, bara -10 till skillnad från -17-18 de sista kvällarna. Men som någon så vist säger i släkten: "Det är ju utomhus". Inne värmer fläkten och kaminen. Då skall vi inte nämna den Lilla Blå. Hon värmer på nätterna så jag vaknar genomsvett. Lite besvärligt att duscha är det eftersom jag skall hålla fingret torrt, men jag kan ju inte köra iväg henne. Förresten så kom hon i natt när jag son och la sig till rätta mitt i sängen. Denna märkliga hund. Ronja sover djupt och snarkar. Ibland så  vaknar jag av det. Ibland riktigt skriker hon och benen går som trummpinnar på henne Undrar om det är kattjakt i drömmen.
 
Efter träningen kom Thea in en sväng Hon har ett projekt på gång till årets utställning. Hon har een massa material, nu skulle det väljas vilket hon skulle använda. Hon är betydligt mera säker än sin farmor. Jag hade velat,Den eller den?? Eller kanske den?
Inte Thea. Jag tar den, och den, och den... Det blir bra!! Bra, då är det snart klart
 
Jag behövde ha lite hjälp med datorn också så jag bad Thea. Hon är ju min telefonsupport som ni väl vet.
"Nej dator kan jag inte"
 MEN så satte hon sig vid den och vips!!
Lycka att ha hjälp på så nära håll
 
Nu skall jag titta på nyheterna och sedan skall jag läsa i boken ROSA ELEFANTER av Karin Brunk Holmqvist. Den är så rolig. Låna och läs tycker jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0