På söndag kommer jag att vara jävligt bakfull

sa en kille på Kvantum som höll på att plocka upp varor. Att behöva jobba dan efter man har festat alltså...
Känner hur gammal jag är. Jag skulle inte ha kommit på tanken att tycka att det var något att skryta med att man inte klarar av att veta när det är dags att sluta dricka. Kan det vara något att se fram emot, att vara bakfull??
Jag är inte absolutist. Jag dricker gärna ett glas vin eller flera. tar gärna en snaps till Jansson och ett litet glas wisky emellanåt, men...
 
 En underbar morgonpromenad. Lite kallt, men solen sken och jag hörde tranor trumpeta. Isen på garageuppfarten börjar ge med sig. Även om nätterna är kalla så värmer solen och det ser ut att bli en påsk med sol. Bara att njuta alltså.
 
Allan var länge hos tandläkaren och jag hann läsa mycket skvallerpress medan jag satt i väntrummet och väntade, I England väntas Camilla få drottningtitel när Charles blir kung och Elisabeth skall snart abdikera, enl Hänt i veckan eller var det var för tidning
Vår prins Daniel har tagit itu med vår kung för att få honom att lämna tronen så att Viktoria kan ta över. Norska prinsessan mette-marit är svårt sjuk och har opererats... osv osv
 
På Gränby var vi inte ensamma men det hade vi inte räknat med så klart. Vi lyckades få ihop flera kassar med mat så vi kommer att överleva helgen
Förutom badrummer så har jag bara påskpyntat köksbordet. I alla fall om man bortser från den gula orkiden på soffbordet
 
Sillen är inlagd
 
Påskhalsdukarna strukna
 
Ett nytt brödrecept är testat. Svarta vallmofrö och svarta sesamfrö är det i degen som är gräddat i en järngryta i hög värme. Jag väntar så på att det skall kallna så det går att skära och provsmaka. Kanske nattmacka??
 
Ingefära kokas på spisen och skall blandas med cirton och honung. Dricks varje morgon och jag kommer att bli en ny människa. Modernt är det i alla fall. "Alla" dricker ingefärsshot till frukost, eller??
 
Nu önskar jag er alla en riktigt GLAD PÅSK!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0