Utställningen är hängd

Äntligen! Efter en period med förberedelser  så är nu utställningen på plats i Skuttunge kyrka. . Skuttunge kyrkliga syförening har två projekt som vill visa hur viktig vår gemenskap är (Vi hoppas i alla fall att det framgår)
Vi har ett projekt tillsammans med missionsförsamlingen också.
Thea har gjort ett fotocollage som är såå fint.
Omsluten kan man vara på många sätt och allt är inte positivt. Man kan vara omsluten av fördomar också.
 
I dagens Upplands Nyheter står ett reportage om Skuttunge kyrkliga syförening. Dessvärre var det bara halva styrkan som hade möjlighet att vara med den dagen när reportern kom. Här sitter vi och fyller hjärtan med vadd.Det är andra gången som vi pysslar med det.
Flera bilder får ni inte se i dag, de kommer på söndag när det har varit vernissage, men årets tema är OMSLUTEN och det försöker vi visa på lite olika sätt. Roligt har vi haft, men det har tagit mycket tid och energi. Nu känner jag mig ganska mör.
 
Jag njuter av att vårvindarna är varma. Att smältvattnet rinner på vägen och att vägarna därför blir allt bredare. Jag hoppas och tror att det skall gå att plantera ut lite påskliljor i krukor utanför dörrarna till påsk, även om SMHI i dag har varnat för snö nästa vecka.
 
Ronja njuter fredagsgodis. Det gör Blåzza också, men hon föredrar att njuta ute så henne har jag inte på bild.
 
På söndag är det Palmsöndagen och då skall man sätta in "palmer" dvs i Sverige brukar vi ta sälg eftersom vi inte har så mycket palmer. Frågan är var vi skall hitta det i år när vår rödsälg har somnat in. Det är ju roligt med traditioner som inte är allt för betungande.
 
Jag känner att jag inte har flera bokstäver i dag så jag slutar med att önska er alla en skön helg
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0