Vår som blev vinter

I morse på hundpromenaden var det vår i luften och jag bestämde att i morgon skall jag kolla om hasseln har börjat blomma. Det var en vårblå himmel och fågelkvitter och tjejerna läste massor av sms i dikeskanten En hel del lämnade de efter sig också, så jag kunde njuta vår länge.
 
Så blev det mitt på dagen och jag fick skjuts in till sygruppen som jag är med i. Nu när det är vinter får symaskinerna stanna hemma och vi syr handsöm. Det blir mera prat då än när vi sitter vid var sin symaskin. Jag syr på mina hjärtan, Paula på sin utsikt över Fryken,... ........Samtidigt löser vi värlsdsproblemen, men vi hinner också prata hund och vitaminer och vårutflykt till Millesgården
 
Så kom jag hem igen och det började falla stora flingor av snö. Kylan kom krypande och det var inte alls lika mysigt längre, men det är bara att gilla läget
Lite bilder från promenaden
Det är ledsamt när gamla ekonomibyggnader inte får vara kvar tycker jag.
 
Undrar när det kommer någon för att flytta in här
 
eller här. Det blir förändrinagar inte bara i Uppsala. Det ploppar upp hus på landet också. En del rivs, en del renoveras och vi grannar gillar läget.
 
Visst är det vår i luften???
 
Det här är en rolig pryl.  Ronja har kommit på att det trillar ut godis när hon sätter fart på den över köksgolvet. Blåzza har bekymmer. Hon känner doften av godis. Hon frysmarkerar hålet där doften kommer ....och får inte godis av matte.
Dumma matte!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0