Avstängd mobil

I dag har jag haft mobilvila. Jag stängde av ljudet i morse och har inte satt på det än. Jag har bara njutit av sol och värme. Av hundpromenader och grillat. Av gemenskap med Henrik och Helena som varit här och tagit hand om ved/städat husvagn. Njutit valpar. Nio små kolsvarta 4 veckor gamla jaktlabbar Ojoj oj. Man kan bli valpsjuk för mindre och då är inte labbar min favoritras, men valpar är ju alltid?? ljuvliga. Just nu finns två airedaleflickor som vill flytta hemifrån  och vore jag yngre så... Fast nej, jag skulle haft en Kråkhund i så fall. 
I dag på morgonpromenaden frös Blåzza med en tass i vädret, precis som en fågelhund. Ronja stelnade i rörelsen. Vi stod stilla på vägkanten. Jag stirrade ut över åkern för att försöka se vad tjejerna såg. DÅ flög ett fasanpar upp en meter framför oss. Naturupplevelse!!
 
Kaffeservering på vedbacken. Så var det alltid  förr och så blev det i dag också. Smilla nära Helena så att hon inte skulle missa om det ramlade ner en bullbit. Ronja var inte heller långt borta. Bara Blåzza satt under sin buske och kollade efter katten
 
Nu njuter vi av en fin sommarkväll och ser fram emot en skön dag i morgon också. En dag med sol och småpyssel,  Fortsatt trevlig helg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0