Glädje och sorg på samma dag

Det började med att Blåzza klarade doftprovet galant. Nej, det är inte svårt om matte kan läsa sin hund. Den här gången var Blåzza supetydlig och frysmarkerade rätt kartong
Vi var inte ensamma i Högsta, det var många som hade samma ärende som oss.
Här är några av bilarna. Vi träffade en kompis som vi gick första kursen samtidigt som Jätteroligt att minnas tillsammans och prata bort en stund. Det var lång kö och lite svettigt om vi skulle hinna åka och titta på när Wilma spelade fotboll i Enköping
 
Så blev det vår tur. Blåzza gick lugnt och metodiskt från kartong till kartong och frysmarkerade. Eftersom matte inte litade på henne så tog vi en tur till och hon frysmarkerade samma kartong och då vågade matte säga : markera och Blåzza fick sin gröna rosett. Matte blev så glad så hon skickade genast sms till uppfödarna med bild på rosett och protokoll. vem skall man dela glädjen med om inte med dom?? Det är ingen stor grej, men ändå..
Så gasen i botten och hem för att hoppa in i Ottos bil och åka till Enköping för att titta på Wilma som spelade fotboll.
Upplandslaget spelar i Blått. Naturgräs men dålig plan. Efter 15 min skedde det ett missöde. Jag såg inte vad som hände men Wilma ramlade och
Nu är hon på väg hem med gipsskena. Vet inte om det är brutet eller en spricka. Sorgligt är det hur som helst
Stackars Wilma
Efter matchen skulle vi åka till Björn och Sonja och äta mat. Nu fick Allan, Thea och jag åka med hem till Örsundbro själva där vi åt gott och sedan fick Björn skjutsa hem oss för vi hade ju ingen bil.
Det blev inte alls som vi planerade
 
Känner mig lite okoncentrerad
Tittar med ett halvt öga på Eurovision och känner mig jättegammal.
 
Vet ni vad jag skall göra i morgon, innan vi åker till doktorn med Allan??
Testa lagerbladsgömma på Blåzza. spännande!!
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0