Lycka

Det blev inget bloggat i går. Jag hade en bra dag. Skön promenad i tidig morgon Hittade Humleblomster som fick mig att minnas mormor. Hon som när jag var liten, liten lärde mig att känni igen dom blommorna. Mormor var trygghet och vardagslycka. Mamma och pappa arbetade/studerade och mormor var min dagmamma. Så många fina minnen jag har  från den tiden.
Trevliga och givande samtal på kyrkliga syföreningen.
LInden vid kyrkgrinden har kjol Så fin tycker jag.
 
Fick hämta hem bilen från verkstan. Inte gratis, men nästan. Vardagslycka!
 
På kvällen träffade jag mina bonusbarnbarn Vendela och Dante. Vi hann spela flera spel innan det var dags att sova.
Det här är en slags memory men det är myror som ställer till det ibland. Får man upp ett myrkort så måste man flytta om alla korten och hur skall man då kunna veta var dom låg.
Tejmi var också hemma och hon ville gärna kela. När jag kom hem slickade Blåzza mina byxor.
 
I natt började det blåsa riktigt ordentligt och det håller på fortfarande. Vi har promenerat, Ronja skulle aldrig acceptera något annat. Tack och lov kan hon inte sträckor, så hon följer snällt med när jag säger: Nu tjejer är det dags att gå hem. Vi var riktigt genomblåsta när vi kom hem och kaffe med saffransbullar smakade riktigt gott. Om jag gjort frysfynd?? Kanske det, om det nu inte är så att jag sparat en påse. saffransbröd är enligt gammalt, festbröd i Uppland.
 
Mera lycka! Jag har hittat min försvunna hörapparat. Ni som tittar in här har kanske läst att Allan säger att man skall lägga sina saker så att man vet var man har dom. Då hittar man dom alltid. JAg försöker göra det, men jag lyckas inte alltid.Som tur var så tömde jag inte skräpkorgen på sybordet utan plockade ur den nästan tråd för tråd. Det var tur för där låg den. JAg kommer säkert att ha mindre huvudvärk framöver.
Jag upplever inte att jag hör dåligt utan hörapparaterna, men jag spänner mig så jag får en hemsk huvudvärk.
 
Största lyckan hitills i dag:
I söndags klarade Blåzza doftprov på eukalyptus. På måndagen introducerade jag nästa doft, lagerblad. Hon fick leta doftgömmor i tisdags också men mera som en introduktion
I dag så!! Jag "fyllde vardagsrummet med tops med doft. I mattfransen, i soffan, i bokhyllan. under filten i Blåzzas fotölj osv. Att sätta på henne selen och arbetstecknet och sedan följa henne från klarhet till klarhet, det mina vänner är lycka.
Hon arbetar så lugnt och metodisk och jag är så stolt över henne.
 
Ronja letar eukalyptus för att få torkade köttbullar. Hennes sök är inte lugna och metodiska. Man kanske kan kalla det livsglädje??
Mina tjejer tillför mig så många glada skratt och så mycke värme och gemenskap och tröst. Det kan inte kallas annat än lycka
 
 
Nu har jag en längre stund försökt lägga in en bild på ett äppelträd som blommar så fint men det tycker datorn är väldigt onödigt
Fortsatt fin dag alla
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0