Snöflingor

De där små vita blommorna mellan Pelargonerna heter snöflinga, precis som Ronja gör på stamtavlan
Ja i dag var Upplandsblomman öppen så jag köpte pelargoner och snöflingor
Här syns dom nästan bättre
 
Här är Bohuskaprifolen som jag skrev om i gär. Jag skall nog fulla ut med ännu mera revor. JAg ser framför mig hur det väller karifol ur röret och jag känner redan doften, haha. JAg vet!! MAn skall inte ta ut något i förväg, men jag kan inte riktigt låta bli
 
Jag har varit hos en av mina sykompisar och fått tre fina tomatplantor. Känner redan smaken av solmogna tomater i munnen. Hon har en fantastisk trädgård Det är så mycket att njuta av. Jag hade dessutom sån tur så hon hade alldeles nybakad rulltårta och hon bjöd på fika på sin altan Mums så gott! Tack Paula för både tomater, trevlig pratstund och gofika.
 
Allan plockade fram min lilla kolibri så jag har putsat lite närmast uteplatsen. Gissa vad Blåzza har gjort. Ätit gräsklippet. Inte allt men geggan som fanns under trimmern och som jag petat ut. Hoppas att hennes magen klarar natten. Vi skall ju äta mera grönt, men det får väl vara måtta ändå??
 
 Efter kvällens nyheter var det ett program om de kungliga bröllopsklänningarna. Det var ett trevligt program. Intressant att se hur klänningarna hade vuxit från ide´till färdigt plagg. Att höra hur drottningen och prinsessorna berättade. Vackra tyger och spetsar. Det kliade i fingrarna att få nypa lite och känna på tygerna. Drömma kan man ju få göra i alla fall
 
En fantastiskt fin kväll är det. Den inbjuder till strosande i trädgården. Kanske smyger räven runt knuten. Kanske är det alldeles tyst.
Nu skall jag ut och kolla
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0