Sommarbröllop

I dag har jag varit på bröllop. Jag tillhörde inte de 600 närmaste, men jag hade det trevligt hemma i tvsoffan med fika och handarbete. Många roliga hattar. Många fina klänningar, och givetvis många som inte föll mig i smaken
 
 
Efter bröllopet kom Henrik och Otto med familjer och fikade med tårta. Alltid lika mysigt att ha de sina omkring sig. Visst önskar jag att Johan och hans familj fanns på närmare håll, men nu gör dom inte det och vad kan man göra annat än att gilla läget?
 
Efter kubbspel, biltvätt och andra aktiviteter satt vi på Annicas altan i kvällssolen och åt pastasallad och kyckling.Till efterätt åt vi glass. Är det sommar så är det och då måste man ha sommarmat
Det fanns någon som absolut ville ha glass
Jag fick inget av Thea. Kan jag inte få lite av dig Matilda om jag pussar dig??
 
Vi fortsatte kubbspelet och så småningom började Ronja hjälpa till. Hon tog pinnarna  och kubbarna som man skall slå ner, drog iväg med dem, viftade på svansen och hade jätteroligt
 
Här är hon utvisad.
Blåzza var på våran tomt och höll koll på katten. Nu har jag börjat hålla koll på termometern för att veta om jag skall klä på pelargonerna i natt. Natten som gick så sjönk temperaturen till +2 så det var nog tur att jag hängde för filtar och lakan
 
 
 
 
Nu har klockan passerat 22 och det är + 15 så i natt klarar det sig nog utan täcken.
Nu sover mina tjejer gott och jag önskar er alla en fin Pingsdag i morgon
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0