Söndag, en arbetsdag??

I dag har jag fått slita. Emma har varit här och hon har placerat ut doftgömmor på en massa ställen. I skor, i pizzakartonger i...
 
 
Det fanns i saltkaret och i husses stora känga. skor är besvärligt Det är så många dofter som ibland är rätt starka i skor(fotsvett kallar matte det för)
som sagt jag fick jobba mycket både ute och inne, mendet var väldigt gott med torkad blodpudding som jag fick som belöning.
 
Henrik och Helena har också varit här. Dom har städat sin husvagn båte innuti och utanpå. Dom hoppas att någon vill köpa en fin husvagn av dom.
När dom var klara med det så spräckte dom den sista veden. Husse var arbetsledare
 
 
Husse poängterade att han brukade stapla veden men det var ok att det inte blir gjort i år. Husse får inte göra något för doktorn Han skall vila och vila lite till. Det är vi inte riktigt vana vid, men så här dåligt har jhans hjärta inte varit tidigare. Nu heter det hjärtsvikt och vatten i lungorna och han blir yr av den nya medicinen, men det sa doktorn att han skulle bli. I morgon skall han ta nya prover (nej, syster skall ta nya prover på husse). På fredag skall han träffa doktorn igen.  Han skall träffa en annan doktor också som skall scanna hjärtat för att se hur det arbetar. Skönt för honom att han har en terapihund. Jag ligger ganska ofta hos honom när han vilar. Han skulle ALDRIG ha en hund i sängen, men det var då, innan jag hade lärt honom hur mysigt det är med en Liten Blå hos sig i sängen.
 
Jag har det ganska jobbigt med fasanerna som hälsar på hos oss. I dag började jag dagen med att jaga bort dom. Dom väsnas så hemskt. så måste jag hålla koll på grannens katt. Hon har varit inne på vår tomt, men då såg matte henne och körde bort henne. Matte är rädd att katten skall vinna om vi börjar slåss.
 
Det är inte bara jobbigt Det är supergott också. Inte bara blodpuddingen utan det späda gräset. Och vad Ronja och jag betar. Vi njuter verkligen av det späda gräset. Det gör nog kossorna också nu när dom får gå ut efter att ha varit inne hela vintern. Nu skall jag gå ut och lägga mig under min benvedsbuske. Där har jag bra koll på omgivningen
Trevlig kväll!!
önskar Blåzza


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0