Akupunktur igen

I går bakade jag lussekatter efter recept från Brogården Vi provsmakade, men på söndag skall vi frossa Emma som har fika och godisfri höst, har beställt. Det är tillåtet med fika 5?? gånger  och söndagen 1 advent är ett sådant tillfälle.
 
På kvällen hämtade jag Ulrika. Hon kom med bussen till Högsta Vi pratade tågstopp, och eftersom hon regelbundet pendlar från Alingsås till BMC för att träffa sina doktorander så har hon lärt sig att vara ute i god tid. I går hade det varit extra tidsödande så hon kom lite sent, men bara lite. 15 minuter försening är ju inget att ens nämna. Det var till sina studenter det Till Högsta kom bussen i tid.
 
I går kväll somnade Ronja framför brasan som jag såg till att få extra fart på med tanke på temperaturen Att sedan vakna i morse och 15,8 grader minus var lite av en chock. Men jag klagar inte. Det lovade jag i somras när det var så fruktansvärt hett. Vintervädret skall jag inte klaga på!!!
 
Jag har garage till bilen. Jag har långkalsonger och yllekoftor. Jag har mössor och vantar Det är bara att klä på sig
 
 Med kamin får man snabbt upp innertemperaturen. Jag gissar att några av er reagerar på att den inte var så hög i morse. men jag lovar Vi har många gånger haft det mycket kallare än så. I stora huset när vi eldade med ved så var det oftast kallt och dessutom hade vi inte varmvatten förrän vi fått upp värmen i pannan. Det var då det. När vi var unga. Då var det inget problem tyckte vi (läs Allan. Han är uppvuxen i ett hus på landet med vedpanna i köket. Själv är jag stadsflicka och mera ovan vid att det var kallt när man vaknade. Lite problem tyckte jag allt att det var)
 
I dag var det dags för den tredje omgången akupunktur Det vore att ljuga om jag sa att det inte är obehagligt att få nålar i huvud och nacke. När dom väl sitter där är det ok. Jag blir så trött. Jag nästan somnar och det är riktigt jobbigt när nålarna plockas bort och jag måste vakna ordentligt
Resten av dagen har jag känt mig som inbäddad i vadd. Riktigt behagligt. På måndag är det dags igen
 
Nu har jag börjat plocka fram lite adventssaker På badrummet sitter tomtebonaden och det är röda gardiner och handdukar. I köket är grangardinerna uppe och i morgon skall jag plocka fram ljusstakarna så att Allan kan kolla om alla lampor är hela eller vi skall köpa när vi åker till stan på fredag. Det brukar alltid vara några som "dött" sedan de var framme sist
 
Så är det dags att trä tratten på Ronja. Nu räknar jag ner till stygnen skall bort. Trots bodyn så kan hon slicka på såret. Vad värre är, är att den lilla loppan kryper in i bodyn och har sårvård. Det är nog inte riktigt tänkt så. Jag försöker ha koll på den lilla. På nätterna märker jag om hon lämnar mig. Det är värre på dagarna att ha koll på henne.
 
 Barnbarnen i huset intill. Det är några år sedan. Så roligt det är när det dyker upp gamla kort


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0