GPS

Nu skall jag lära mig att använda GPS!!! Så fort det dyker upp något barnbarn som kan lära mig så...
 
I dag skulle jag till ett ställe 8 km från Rasbo kyrka. Vad stället heter minns jag inte och kartan ligger i bilen.
Eftersom jag inte kan använda GPS drog jag ut en vägbeskrivning från datorn. Eftersom jag hittar till Rasbo kyrka så utgick jag därifrån
Sväng höger och kör 8 km
Alltså gjorde jag det. En liten smal och krokig väg. Inte ett hus, men fin spårnatur så jag njöt och föreställde mig hur Blåzza skulle spåra i de markerna om hon bara fick.
Så småningom så hade jag kört 9 km och då fanns det ett hus. Jag stannade och knackade på. En hund skällde. Ljuset brann och jag tyckte att någon rörde sig, men ingen öppnade. Jag körde vidare och till min stora lycka så var det plötsligt tre personer som eldade ris en bit från vägen. Det var riktigt mysigt att prata med dem, men jag var alldeles fel!. Så där två mil fel. Det var så att från kyrkan så kunde man köra lite olika och jag valde givetvis fel väg så jag svängde höger men skulle först svänga vänster, därifrån jag var. Fattar ni?? 
Efter att ha munhuggits en stund och "eldarna" försökt hjälpa mig till GPS (men givetvis hade jag fel sorts telefon) och fått reda på att
en av gubbarna har sin bror i Skuttunge och hans brorson var lekkamrat till min Henrik när dom var små. (Världen är bra liten) så gjorde jag helt om och körde till Rasbo kyrka och gjorde nu den lilla vänstersvängen  innan jag svängde höger. Så körde jag och körde och körde.Plötsligt stod det rätt på busshållplatsen och jag svände in. Det var flera hus men ingen var hemma. Jag skulle köpa några Knott (fyrkantiga stenar) och på en gårdsplan låg en stor hög. Pappan skulle vara hemma sa killen jag haft kontakt med. Alltså ringde jag försäljaren som sa att pappa är strax där. Börja lasta du.
Jag lastade i de stenar som jag bett att få köpa och så dök pappan upp. Han bodde en dryg mil bort.
 
Vi pratade en stund och så åkte jag vidare till Thuns där jag trodde att jag skulle hitta dricksglas. Det hade dom inte, men lite nya stekspadar och stekpinsett hittade jag. Det superbra diskmedlet som jag köpt för att diskmaskinen blev så ren av det enligt reklamen förstör plastredskap. Nu har jag nya och kommer bara att använda diskmedlet till regöring av maskinen emellanåt. Tro inte på reklam!!
Från Thuns till Uppsala tog det en stund eftersom det var vägarbete, men jag hann dricka en kopp kaffe och prata lite med mina sykompisar innan jag åkte hem.
 
Hemma vaktar Ronja de två älgskankar som Malin lämnade här i går. Allan vägrar hjälpa mig att dela dom och jag har inte löst hur jag skall få lite mindre skank att dra i skogen. Dom doftar tydligen förföriskt för Ronja har koll på dom hela tiden (nästan)
 
I morgon skall vi vacinera oss mot årets influensa. Allan tillhör riskgrupperna och jag är solidarisk och vaccinerar mig också. Det får bli förmiddagens aktivitet
På eftermiddagen skall jag till Per så att han får känna på Ronjas knölar. Det känns inte bra, men hennes syster har haft knölar bredvid spenarna och dom var godartade så jag hoppas. hoppas hoppas.
 
Att ladda upp bilder är inte att tänka på i dag. Det är inte förrän i em som det alls går att använda datorn
Hoppas det fungerar bättre i morgon
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0