Jag minns inte

Jag minns inte när jag skrev senast. Dagarna rullar på och det händer inte så mycket. Jag handarbetar. Flyttar tyger från den ena högen till den andra. Har inte riktigt energi att börja skära och sy.
Tänker på och oroar mig för Ronjas knölar. Dom kanske inte är farliga, men dom kan vara det.
Inser att jag nog oftare skriver om Blåzza än om Ronja i bloggen. Det betyder inte att jag älskar Ronja mindre än jag älskar Blåzza. Det är väl det att Blåzza är den som det händer mest omkring. Det är Blåzza som är egensinnig och tycker att hon vet bäst. Det är Ronja som alltid är glad och viftar på svansen. Det är Ronja som skäller som en tokig när våffeljärnet kommer fram. Det är Ronja som, när hon fått på sin sele och sitt koppel rusar runt trädgården full av lycka. Ronja kommer lyckligt viftande på svansen när jag krrar på henne. Det ä Ronja som..
Varje morgon kommer hon och skall kela. Hon kommer inte upp i sängen, men hon sätter ofta upp framtassarna Hon vill pussas och bli klappad
 
Här är vi hos veterinären i måndags, men med bilden på Ronja med selen ville jag berätta att när vi dukar av frukosten börjar hon skälla. Mer eller mindre intensivt, men hon ger sig sällan innan hon får på sig selen och blir utsläppt i trädgården för att leka lite medan vi klär på oss och kopplar Blåzza och ibland Smilla 
I dag gjorde Ronja något som hon aldrig har gjort förut. Hon satte upp frambenen på köksbordet. Det var när den lilla ullisen kommit på posten och jag satte den på köksbordet. Då stod Ronja plötsligt med halva kroppen på köksbordet och nosade och pussade. 
 
Jag hade ställt den mitt på köksbordet, men av rädsla för att Ronja tror att det är en leksak, så står den nu på shiffonjen i vardagsrummet.
 
Det blir inte längr i dag
Önskar er alla en trevlig helg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0