Söndag och måndag

 Söndag och julmarknad i Björklinge och jag var inte där. Jag satt hemma vid symaskinen i stället.
Egentligen borde jag varit ute i spårskogen. Snart är säsongen över och då kommer jag att ångra mig.
Det är nog så att jag oroar mig för Ronjas operation i morgon och har lite svårt att koncentrera mig och få något gjort
Det är med juvertumörer som med visdomständer.Man hör bara en massa hemskt. Visdomständer när det inte läker i det JÄTTEstora hålet som blivit. Rötter som varit hoptrasslade mm mm.
Juvertumörer är mestadels elakartade. Bara två som jag hört talas om har varit snälla. Dessto flera som har opererats och  följts av en exploderande cancer i hela magen med avlivning som följd.
Det är det här med förnuft och känslor. Just nu är jag proppfull av känslor och helt utan sunt förnuft
 
 Mitt sybord är i alla fall rött och grönt om man ser till tygerna på det. Om en vecka kan vi nog börja tomta lite. I alla fall skall jag börja lite då
 
 
 Eftersom det inte gick att ladda upp bild i går så slutade jag blogga och nu kör vi måndag
 Efter det vanliga plocket. Efter frukost och promenad och förmiddagskaffe åkte Ronja och jag till Örbyhus. Den här gången var det inte vallhundar i väntrummet, men väl jakthundar. Ronja ville leka, men det ville ingen annan. Vi fick vara i ett av behandlingsrummen. Hon fick en spruta, men vägrade lägga sig
Hon var inte så bekväm med situationen. Hon sov nästan stående.För att kunna ge mera lugnande så fick hon en kanyl i frambenet. Och en i andra frambenet också, för den första fungerade inte. Det är som när dom sticker husse på vårdcentralen. Ibland gör dom om för att det inte fungerar första gången Ronja fann sig utan protest. Det skulle inte jag ha gjort, det säger jag bara.
Så småningom så somnade hon och opererades Det var tre, väl inkapslade och avgränsade tumörer. Nu är dom inskickade för analys. 
Efter att Ronja vaknat riktigt så fick vi åka hem. De är smidigt med Agriaförsäkring. En av personalen ringer Agria och så justeras kostnaden direkt utan extra kostnad På Ultuna tar dom betalt för den tjänsten om jag inte vill betala hela kostnaden och få pengarna i efterhand.
 
Så kom vi då hem och möttes av Blåzza som givetvis inte fattade
1) Varför Ronja hade stor tratt på sig
2)Varför hon inte fick leka med Ronja när hon blev så lycklig över att ha henne hemma och 
3)Vad är det som luktar om Ronjas mage
 
Matlusten var det inget fel på
 
Det var inte lätt att hålla balansen
 
Hon är visserligen tjej, men att göra två saker samtidigt klarade hon inte. Stå och äta tuggpinne gick inte
 
HUR skall jag komma upp i soffan??
 
Med lite hjälp så gick det bra och nu sover hon gott.
Inga långa promenader
Ingen lek 
Smärtstillande av vanliga sorten.
Den tredje december skall vi tillbaka och få stygnen bortplockade. Efter det hoppas vi att allt är bra.
 
I morgon skall Allan på provtagning. Då skall jag åka en sväng om Rusta. De har en del juliga klubbpriser som jag nog "måste" utnyttja. Eller inte?? Ögonshoppa kan jag ju göra i alla fall
Nu har det blivit kallare så nu är det skönt med mössa och vantar. 
Ljus på bord och bänkar och snart ljusslinga ute och tomtar och.pepparkasdeg och saffransbullar och glögg och....
Det är en underbar tid nu tycker jag
Nu över till mina röd-gröna projekt
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0