Svart söndag som gick över i ljusare toner

Traditionsenligt varje år så inleder Helena och jag julpyntandet med att åka till Biskopsgården i Bälinge och köpa vita hyacinter. Det är en trevlig tradition och när inbjudan kommer är vi snabba att tacka ja.
Först går vi in i bostadshuset som är öppet för att visa lite tips om hur man kan använda det som finns att köpa i affären. Det serveras glögg och pepparkakor, kaffe, saffranssemlor och pepparnötter. Så gott och mysigt.
I år åkte vi tidigt på lördagen för att hinna köpa mjuken innan den tog slut, men vi hann inte ändå. Nästa år får vi nog hänga på låset när hon öppnar och inte börja med fika.
 
Henrik hjälpte mig att uppdatera datorn. När jag kom hem ville den inte alls. Den tuggade och tuggade. Ja ni som tittar in här vet vad jag tycker om teknik.
 
I dag kallade jag in Otto som inte heller lyckades få igång datorn. Jag letade kvitto på inköpet.  Allan brukar hålla koll på kvitton och garantier, men det här kvittot och garantin var puts väck
Thea följde med mig till skogen för att ta lite bilder på hundarna Det var ett tag sedan jag var i den skogen som var min bästa spårskog. Det var inte roligt!!
 
 Var är alla träden??
 
Alldeles borta. Är det rätt skog??
 
Titta här är ju en snitsel. Men ingen doft av blod eller klöv i närheten.  Och ingen spårsele heller
 
Ronja som för tillfället var befriad från både body och tratt hittade många roliga grenar att leka med
 
 
Men matte. VAR är skogen??
 
Får man göra så här med "min" skog undrar Blåzza
 
 
Thea försöker få tjejrna att titta åt samma håll. Det är inte lätt!!
 
Nu tittar dom i alla fall åt samma håll, även om det är fel håll
Jag har bestämt att avsluta den här spårsäsongen. Sist tyckte inte Blåzza att det var roligt så nu tar vi vinterlov och ägnar oss bara åt nosework tills det blir vår igen. Då tar vi nya tag
 
Så var det datorn. Plötsligt fungerar den igen. Fråga mig inte varför och vad som hänt. Huvudsaken är att det fungerar
 
Blåzza har pratat och pratat. Hon sitter bredvid husse och låter. ju längre tid det tar innan husse fattar, ju högre låter hon. Hon vill ha tuggpinne NU!! Inte i morgon.I dag har det blivit några pinnar. Ronja trivs inte med varken body eller tratt och hon skäller med förhoppning om att vi skall befria henne från det otäcka. som ni förstår har vi haft ett väldans hundliv här i dag.
 
Nu önskar vi en fin vecka fram till första advent Nu är det väl ok att plocka fram lite tomtar och juldukar. Baka saffransbullar och pepparkakor??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0