Helgblogg

Så är snart hela helgen slut.
I fredags körde jag lite dammsugare och handlade hem mat, innan jag slog mig ner med min stickning. En ganska vilsam dag.
I går mitt på dagen körde jag till Uppsala och mötte Harvey och hans hussar
Han är så himla go. Kolla in hans ögon!! Man drunknar.
Dessvärre är hundmöten svåra för honom. Ronja och Harvey lekte i trädgården, men Blåzza litar jag inte på så hon satt i "rumsarrest."
Det var en så mysig eftermiddag och kväll. Vi hann prata om mycket och äta och fika  hann vi också med.
 
 I dag började vintertiden och med den kom snön
Undrar om pelargonen lever. Inte ens Pensee´rna har jag något hopp om.
 
Det snöade ganska tätt en stund och det var nästan så att julkänslorna vaknade
Det blev lite fel Jag började sticka på en orange mössa som skulle vara klar innan snön kom. Nu blev det inte så, men sanolikt ligger inte denna snön kvar, så mössan kanske hinner bli färdig till nästa snöfall.
 
I dag var det stor aktivitet på Uppsala Noseworkklubb i Högsta. Besegra cancern. Alla inkomster under dagen gick dit.
Det fanns mycket att välja på. Matilda och Emma kom ut och vi började med att följa med på promenad på åsen. Vi var kanske 10 hundar som promenerade. Där har jag aldrig gått tidigare, men det var vackert så det kan bli flera gånger. En riktigt skön promenad.
Ronja hade rosa reflexväst och Blåzza rosa halsband. Det var ju en rosa dag.
 
Väl tilbaka smakade det gott med fika.  
Det var Clear Round "Vinternosen". Det kunde väl inte varit ett mera passsande namn i dag. Blåzza tävlade för första gången. Två sök i olika områden. Blåzza går metodiskt till väga och hittade båda doftgömmorna och fick en rosa rosett
 
Nu är hon säker i sök och markering Nu måste vi satsa på att få upp hastigheten. En del tävlingar vinner den som är snabbast och där har Blåzza inget att hämta än. I dag fick alla som klarade båda söken en rosett. Det tycker jag är väldigt positivt
 
Vi provade på Heelwork To Music. Ronja tränade med Matilda och Blåzza med mig. Emma var fotograf
Det var inte så enkelt och  hundarna blev jättetrötta (och matte också)
En väldigt trevlig aktivitetsdag som vi tackar personalen på Hunderbart dagis för att dom ordnade tillsammans med Uppsala noseworkklubb..
 
Hemma åt vi lite rester
Ronja med sin älsklingskompis Matilda. När Matilda bestämmer får man sitta på kökssoffan
 
När Matilda och Emma åkte hem, så somnade tjejerna snart. Blåzza bäddade ner sig i husses stol  
 
Ronja somnade framför kaminen
 
 I dagens Upsala Nya Tidning kan man läsa
Tänk att jag plötsligt har rätt hårfärg. Så härligt att vara inne.
 
Man kunde också läsa om hundars luktsinne och det kan man inte läsa om för ofta, även om man hört det förut
 
En droppe doftämne på en möbeltass eller tops i ett rum hittar Blåzza om jag ber henne nosa. Givetvis gör andra hundar också det när dom lärt sig vad dom skall göra, men jag är givetvis mest impad av mitt lilla troll.
 
Nu skall jag ta med mig en kopp kaffe och slå mig ner i vardagsrummet och sticka på min mössa.
Trevlig kväll!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0