Kämpigt

I dag har det varit kämpigt. I alla fall började dagen så. Ronjas diarre har blivit värre. I natt har det hänt små olyckor, som tur är bara i köket. Hon har inte bett att få gå ut, utan det verkar som om har läckt när hon legat och sovit.
Hur som helst så var jag tvungen att tvätta både köksgolv, köksmattor och hund.
Sedan satte jag mig i telefonkö till veterinären medan Allan rastade tjejerna. Måndag är sämsta dagen att ringa till veterinären, men efter tre dagars risdiet så hade jag inget val. Speciellt inte efter nattens missöden
 
Så småningom kom jag fram och  fick genast komma dit för att köpa stoppande pasta
 
Jag fikade inte men jag läste lite om tandvård
 
Skönt att inte mina hundar ser ut så i munnen
 
Nästa-gratispasta---eller inte? Tre dagar skall hon ha sådan här direkt i munnen Desssutom skall hon ha
 
Någon matsked i sänder utrörd i lite vatten. Det är ju det här att inte överanstränga en dålig mage. Nåväl Hon tycker att morotspuren är så god!! Blåzza tyckte tydligen att det doftade gott så hon tjöt för att få smaka. Det fick hon , men bara lite Är morotspuren stoppande så behöver hon den inte. Om Ronja inte är bättre i morgon så skall jag sätta mig i telefonkö igen tyckte Per, vår veterinär
 
Jag har varit hos Lasse och hämtat härliga älgben som husse sågat i bitar och stoppat i frysen. Nu är vi laddade för godisstunder i vinter. Tack Lasse för att du tänkte på oss i år igen
 
För övrigt så blev jag lite julinspirerad på julmarknaden så nu stickar jag på en röd-grön kvaststrumpa till advent.
Man får inte roligare än man gör sig
 
Det var otroligt vackert längs vägen till och från Örbyhus. Jag borde stannat bilen och tagit lite kort, men det blir inte rätt guldlysande färg på löven. Jag har lagrat bilderna på insidan ögonlocken så jag kan plocka fram dom i vinter när snön yr.
Vi ser fram emot fler så här underbara dagar att bara vara och njuta och samla kraft inför vintern som ju kommer så småningom
 
Fortsatt mysig kväll.
Visst var det evigheter sedan jag påminde om reflexer???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0