Airedalekompisar på skogspromenad

Vi träffades vid brukshundklubben i Knivsta, men där skulle Herdehundar tävla så vi flyttade oss till långtidsparkeringen. Där fanns en fin promenadstig som vi vandrade på
Här bestämmer vi var vi skall gå. Vi är ett tiotal hundar med hussar och mattar
Många har tillkommit sedan vi för snart 11 år sedan startade våra söndagsgpromenader första söndagen i månaden. I börjag träffades vi ofta i en hundhagen i Nåntuna där hundarna kunde leka medan människorna pratade. Så småningom  började vi promenera på olika ställen i Uppsalas närhet.
Nästa gång skall vi promenera vid Wenngarn. Gången därpå långs Fyrisån i Uppsala.
Jag har inte varit så flitig på sistone, men jag kände i dag att det är väldigt trevligt och opretantiöst. Måste försöka bli flitigare Det är ju egentid för Ronja och matte Det blir väldigt mycket egentid för Blåzza och matte och är vi tillsamans alla tre så tar Blåzza plats.
Efter promenaden åkte vi till en badplats där vi slog oss ner och intog våra matsäckar.
 
 
 
 
 
Hemma igen har jag sytt, tittat på nyheterna och gjort en äppelkaka av annan modell
Receptet??
Smält 175 g smör
Rör ner 3 dl vetemjöl + 3/4 dl strösocker + 1/2 tsk bakpulver. Tryck ut i pajform
Skala äpplen, klyfta och lägg på. Sockra lite och ringla över sirap
Grädda i 225 grader i c.a 25 min
Njut helst nygräddad. Någon sås behövs inte till
 
Man kan variera fyllningen 5 dl vinbär eller blåbär med lite socker  men utan sirap är också gott, liksom hallon
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0