Höstdagjämning

Nu är det höst. Natten blir längre än dagen och nätterna blir kallare. Allt enl SMHI. Man skall inte låta lura sig av solen. Det är inte så varmt som man tror. Utemöblerna är kalla. Jag vet!! Plötsligt så insåg jag att Blåzza såg hemsk ut. Solen sken och alltså satte jag Blåzza på bordet ute. Satte mig själv på en stol (med dyna på). Ryckte och ryckte och njöt av solen. Blåzza ogillade läget och la sig med magen ner, för den skall vara orörd. Det skall rumpan och benen också vara. Det var ett evigt snurrande. Det blev väldigt många pussar också för Blåzzas strategi är att pussa matte när hon tycker att det räcker. Det blir i alla fall en paus när man pussas.
Jag höll på ganska länge och blev väldigt frusen insåg jag. Nu flera timmar senare med raggisar på fötterna och tjocktröja är jag fortfarande frusen Jag skulle inte ha varit övermodig och hållit på så länge. Solen sken men värmde inte, även om jag inte tänkte på det då. Då när jag klädde av min lilla tjej en massa päls
 
Det kliar väldigt i ett öra och på sidan och på ena tassen Dessutom så har hon tandsten så jag tänker ringa till vår veterinär och beställa tid. Jag vill göra en hälsoundersökning på Ronja också. Just nu mår hon ganska bra. Hon orkar inte gå så långt, men vem gör det? Husses takt passar henne precis. Längden på promenaderna också.
Hon är alltid glad och busig, men lite hälsokontroll skadar inte på gamla tanter tycker jag.
 
Jag köpte halvbollar till balansövningar av Ronja när jag var i Grövelsjön. Jag har börjat klicka in henne på den första. Hon blir så upphetsad för hon fattar inte alls varför hon får klick och godis ibland och inte alltid. Märkligt tycker hon.
 
Wilmas kycklingar växer med expressfart. Lakrits är en tupp Säkert är det någon mer som är det, men än är vi bara säkra på Lakrits Han var sotsvart när vi köpte honom, därav namnet. Nu är han spräcklig och jättesnygg.
Tur att vi har en Lakrits på gården Jag hade ju ett tag planer på att skaffa en Blå liten borderkille som skulle heta lakrits, men förståndet har nog segrat.Observera att jag skrev nog.
Nu är det snart nyheter och Landet runt på tv. JAg har lagt upp så jag kan sticka raggsockor. Det är säsong för det nu och jag har fått en beställning. Gråa eller svarta skall dom vara. Inte färgglada inte. inte.
 
 
VAD skall jag göra???
 
Det räcker nu matte. Jag är ju snart naken!
 
Lite mindre skägg men jättesöt säger matte. Visst har hon rätt??
Jag har väldigt bra utsikt från köksbordet.
 
Visst är väl Lakrits stilig. Plötsligt ser jag flera tuppar. Det var ju inte så bra Vi behöver bara en, men så kan det bli när man köper osorterade daggamla kycklingar Tur att det inte är bara tuppar.
 
GLÖM INTE REFLEXERNA!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0