Höstfredag

I dag har det varit städdag. Det är ju fredag och då måste man städa, eller? Nej jag brukar städa när det behövs och i dag behövdes det. Skönt när det är klart
Jag har sått buskpion. Plockade fröerna för ett bra tag sedan och så har dom blivit liggande. I dag fyllde jag en kruka med jord och puttade ner fröerna. Om man googlar på hur man skall göra, så är det ganska krångligt, så jag körde en egen variant. Blir det något så blir det. Om inte så var fröerna gratis för jag snodde dom hos grannen.
 
En tur till Gränby blev det också. Smilla har sån klåda. Värre än Blåzza och är det rävskabb som angripit henne så kan hon ju inte vänta på behandling. Alltså åkte Thea och jag till Gränby och köpte EN tablett till varje hund
 
Tre stycken tabletter kostade 801 kronor. Gör dom nytta så är det helt ok, annars vet ju sjutton om jag inte skall klaga när jag kommer till veterinären nästa gång.
 
Vi stannade till på Arken Zoo på hemvägen. När Blåzza jobbar med nosework så har hon ett smalt tyghalsband som arbetstecken Det är bara det att det har en förmåga att komma bort. Alltså har jag bestämt att jag skall köpa en sele som arbetstecken och så gjorde jag i dag
Nu är det så att Blåzza inte är så liten som jag tycker så jag får åka och byta sele i nästa vecka. Undrar om jag tänkte när jag inte tog med henne till stan. Antagligen inte.
 
Temat för nästa års konstutställning i kyrkorna i pastoratet är Min hembygd. Jag har funderat på vad som är min hembygd. Göteborg där jag föddes och levde mina första år. Falkenberg där jag började skolan eller Lysekil där jag bodde tills jag flyttade till Uppsala. Här bor jag kvar än. Min hembygd. Jag har en ide så jag har googlat en hel del i kväll för att se om jag kan få till det på ett vettigt sätt. Utställningen är i vår så jag har tiden på mig som tur är. spännande skall det bli
 
I morgon skall jag åka till Stockholm och umgås med Johans familj medan han springer Lidingöloppet. Sedan får vi kvällen och söndagen tillsammans innan jag åker hem igen. Det skall bli så mysigt.
 
Hela dagen har jag gått med ett leende på läpparna av lycka över att både hjärta och njurar är så bra på Ronja. Jag har oroat mig så länge, men nu bara gläds jag.
 
Slutligen så är det reflexerna som man måste använda nu. Jag köpte ett rött reflexhjärta. Tänkte hänga det på min handväska. Slet av förpackningen och inser att hjärtat skall klistras fast VAR klistrar man fast en reflex??
 
I natt blir det garanterat fros. Nu är klockanstrax 21 och det är 1,5 plus ute. Eftersom jag har bestämt att inte övervintra någon pelargon så får farbror Frost ta dem i natt.
 
 
 
Nej!! Jag ångrade mig!!  Nu har jag plockat in en av Smålandspelargonerna
 
Trevlig helg!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0