Kalas hos Dante

I dag har jag varit hos Alma och Alfred en stund. Deras farmor var barnvakt och jag promenerade ner för att prata med henne en stund. Jag insåg att jag inte glömt hur man sätter på däcken på traktorer. Jag tränade flitigt när pojkarna var små och insåg att jag  fortfarande kan.
Efter lite lunch hemma åkte jag till Dante på födelsedagskalas.
Dante som har blivit 6 år. Stora killen.
 
 
Legotårta till en byggmästare på Lego. Legobitarna var gjorda av socker??? som man kan köpa på Panduro. Jag har aldrig tidigare hört talas om att det finns något sådant men det gör man tårtgarneringar med. Säkert kan det användas till annat också. Tårtan var god, men legobitarna var bara till lyst. Inte bara, men vad säger man?? Dom gick att äta men var inte supergoda.
 
För övrigt så har jag mest strosat runt och myst i dag. Funderat på om jag skall ta ett tag i trädgården innan jag åker till Grövelsjön eller efter
Isbegoniorna är så fantastiska. Tänk om man kunde spara dom över vintern. Vad dom skulle vara vackra mot snön.
 
Daliorna är inte så rikblommande, men det är första gången jag har dalior och dom är jättefina tycker jag
Kanske skulle dom ha mera plats. Mera näring? Får väl se hur jag gör nästa sommar. Jag skall i alla fall plocka upp knölarna och vinterförvara dom och hoppas att de överlever.
 
 
I dag har det varit mulet, men på kvällskvisten tittade solen fram en stund.
Älskar platsen där jag bor och utsikten från mitt köksfönster


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0