TACK!!

Tack för alla kramar och hejarop efter gårdagens blogg. Jag skäms inte! Det känns bra med så mycket stöd från er som läst.
I dag har Henrik, Helena och Emma varit här på förmiddagen. Henrik körde trimmer runt vårt hus så nu är det bara lite småpyssel så är vi förberedda för vintern. Men först en lång höst med vackra färger så klart. JAg är höstmänniska och älskar hösten med alla färger och klar luft
 
Emma och jag bokade en resa till något stort köpcenter dit man tar sig med pendeltåg. Om ni inte vet så smittar demens och jag minns inte vad det heter. Det gör Emma så vi kommer att komma rätt.
Jag har aldrig varit på Globen, så det här populära köpcentret skall jag inte missa. Jag tänker att jag står ut med att bara ha sett Globen på håll och på kort, men alla sevärdheter kan jag ju inte missa
Kan ju tänkas att någon mer av tjejerna hänger på. Vi får väl se. Det vore roligt i så fall
 
Jag läste på nätet att blomflugor älskar juice med en droppe diskmedel och rödvin spetsat med diskmedel. Eftersom jag har invation av de här små flugorna så har jag erbjudit dom dricka.
BRAVOjuice
 
Rödvin
 
Det blev en skvätt rödvin kvar efter Grövelsjölägret . Jag fick tips om den här sorten och den tycker jag var god och vet ni vad?? Blomflugorna fullkomligt älskar det. Efter bara ett par timmar så var det "fluggröt" i glaset. Juicen har inte dränkt en enda fluga.
 
Jag håller på att montera en liten kofta. Det blir inte bra. Jag har stickat och stickat upp och stickat om. Jag har mätt och räknat varv och repat upp. Stickat om
Nu har jag stickat ihop axlarna och fäst alla trådar I morgon skall jag spänna upp det under fuktig handduk (det heter något fint, men vad?) När det har torkat så skall jag virka kanter och sy ihop sidsömmar och sätta dit knappar
Jag skall aldrig mera sticka utan mönster!! Det vet jag ju egentligen att jag aldrig blir nöjd med resultatet när jag gör det. Nu hittade jag så mysigt garn som jag föll för och så anpassade jag ett mönster jag hade och som sagt. Det gör jag aldrig igen
 
I morse tyckte jag att tjejerna kunde rasta sig själva. När henkes familj åkt började Blåzza prata Ronja skällde Blåzza förde oväsen. Vi försökte med tuggpinnar och då blev det tyst en stund sedan startade dom igen.
Vet ni vad dom sa?? NI HAR INTE PROMENERAT MED OSS I DAG!!
Eftersom jag lagade mat och Allans mage är ganska bra igen, så var det han som satte på sele och halsband och tog en promenad. Efter det var lugnet återställt. Det var inte det att dom egentligen behövde gå ut De kollade några sms och skickade några, men det var nog så viktigt tydligen. Jag minns ju när jag var som sämst i min utmattningsdepression. Det var när vi hade Nessie. Hon tjöt och skällde och krafsade och gav sig inte förrän jag tog med henne ut. Det var mer än en dag som jag inte älskade henne, men jag inser att det var väldigt bra för mig att tvingas ut en stund i ur och skur.
Allan har knappast varit utanför dörren den här veckan, men tjejerna fick ut honom i dag. Vad vore vårat liv utan dom?
 
Ser ni? Det är dags att säga GOD NATT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0