Ännu mera snö

I dag var det nollgradit på morgonpromenaden. Riktigt skönt, men onödigt halt.
På Aros hälsocenter var det bilkaos och det som kom från ovan var snöblandat regn
När Allan lämnat sina prov så åkte vi till Vaksala torg. Soppåsarna man köper på ICA är helt hopplösa tycker jag. De man köper på marknaden är både tjockare och större.
En burk hjortronsylt köpte vi också. Sötad med socker. Det fanns sådan som var sötad med honung. Inte lika god, men nyttigare sa försäljaren. De gånger man äter sylt är  det inte nyttigt, så socker eller honung spelar nog ingen roll i sammanshanget tror jag
Det var färreförsäljare tyckte jag och färre köpsugna.
Vi åkte hem och åt semla som vi köpt på Nelins på vägen till Aros. 2 stycken för 15 kronor, så mycket billigare kan det väl knappast bli. Det priset prutar inte ens husets smålänning på
 
Samme Smålänning gav sig ut och skottade runt soptunnan. Det var inte bar Han mådde inget vidare en bra stund efteråt och nu har jag förbjudit honom att skotta. Otto har skottat massor i kväll. JAg får snart be honom skotta bakom huset för Blåzza kan knappast kissa i den djupa snön. Hon är ju van vid att gå ut massor av gånger, oftast bara för att kolla läget, mendet går nästan inte nu. Jag kanske borde ta en skyffel, men det är bra stort område att skotta så..   nej hon får nog hoppa
 
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu har vi det eländigt i Skuttunge. Kram

2019-02-05 @ 21:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0