Ingen riktig häst

Varför ändrar sig det så ofta på min skärm?? Jag har jättefina bilder, men ingenstans att ladda upp dom till bloggen. Just nu hinner jag inte skaffa hjälp, så det får dessvärre bli bildlöst i dag
 
Kall morgon med underbar soluppgång. -17,5 är lite väl mycket, men det var ute!! Det talar Allan och Henrik om när jag "klagar".
En kall men underbar promenad med tjejerna Trots täcken så blev det kallt Den lilla frös om tassarna och fick åka på armen en stund. Dock inte så länge. Hon väger en del.
Nu får ni tänka er fina bilder med sol och snö. Massor av snö.Fina gångar i snön som tjejerna trampat upp. Blåzza tycker det är lite svårt att vända
Jag har inte sett någon hare på evigheter, men i dag såg jag harspår. De fastnade däremot inte på bild.
 
Mitt barnbarn Elsa 7,5 år har en mormor som är textillärare. När Elsa önskade sig en käpphäst, så tovade mormor och Elsa ull och mormor sydde en jättefin käpphäst. Eftersom Elsa har plats för flera hästar i sitt stall, så tänkte jag att jag väl också fixar en käpphäst Jag stickade en strumpa modell större i växtfärgat ullgarn Gjorde man av annat garn som jag färgat Sydde på öron av skinn Nos och ögon av knappar. så skulle jag tränsa?? hästen så jag frågade Allan hur de skulle sitta. Bakom eller framför öronen??
Kan ni gissa vad han svarade?? Det vat jag inte Så där ser inte en riktig häst ut!!
Jag är ju inte alldeles korkad utan jag  VET att käpphästhuvudet INTE är riktigt. Jag vet att Allan aldrig har ridit, men kört en hel del häst både på åkern och i skogen Det har varit farfars stora ardennerhästar och inte smäckra käpphästar, men remlagen?? ser väl lika ut??
Jag har googlat, så nu tror jag att de sitter rätt Själv är jag riktigt nöjd. Nu fattas bara kroppen. Det står en käpp ute i bon. Nu skall jag bara bestämma om jag skall sticka en overåll till den eller om käppen skall vara bar.
 
På lördag skall vi fira Emma och Matildas födelsedagar. Då skall jag fråga vad alla delar heter.
Bild på käpphästhuvudet lägger jag på facebook så ni som hänger där kan förhoppningsvis se det
Fortsatt fin dag och kväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0