Kyndelsmäss

 I dag är det 2 februari, kyndelsmäss Det är Marias kyrkogångsdag, men jag tror att det enl Bondepraktikan är något med ljuset också . Just nu hittar vi inte Bondepraktikan
 
Jag har haft en härlig dag. Jag började med att skotta ut bilen ur garaget. Eftersom jag brukar vara ärlig, bara för att ni skall få dra på smilbanden, så skall jag göra det nu också. Jag körde ut bilen och körde fast. Skottade runt hjulen, kom en liten bit och satt fast igen Skottade körde, men satt fortfarande fast Bilen bara grävde sig djupare ner. Jag hade handbromsen i!! Det skall man inte ha. Jag fick gräva väldigt mycket för att få loss bilen. Jag kom en bit och satt fast. Nu var jag noga med att inte dra handbromsen Jag grävde, körde en liten bit, satt fast, grävde, körde...
 
Det tog en dryg halvtimme att ta sig ut från tomten, men jag hann till Vendela nästan i tid.
Jag kunde inte gå på Vendelas 8-årskalas så vi har haft tjemys idag. Vi åkte till Uppsala . Vi började att kolla Nallens leksaksaffär. Vendela hade egna pengar med sig för att köpa en enhörningspappa i en serie som jag inte minns vad den heter.Den fanns inte på Nallen, men det fanns mycket annat fint.
Jag fick massor av tips på vad flickor som är 8 år önskar sig, så i år tror jag att Elsa kommer att få rätt present när hon fyller 8 år.
 
När besökte ni en leksaksaffär sist?? Inte bara rusade in för att köpa den där presenten, och sedan snabbt ut igen, utan strosade runt? Så otroligt mycket spännande saker det finns att önska sig. Pysselgrejer, mjukisdjur, klisterbilder, djur av olika sorter och material och.......
Men enhörningen fanns inte.
Nu var vi fikasugna så drog iväg till ett av stans fik och Vendela valde wienerbröd och jag semla.
Nu hade vi samlat kraft till att gå på Åhlens leksaksavdelning. Ingen enhörning!! Suck!
 
Bokhandeln nästa. Den bok som vi skulle köpa fanns inte. Vi fick välja en annan. Tur att det fanns en annan i samma serie.
Man blir faktiskt hungrig av att gå i affärere, men det vet ni väl redan?? MAX nästa. Jag åt en hamburgare. Det var evigheter sedan sist.  Vendela valde Chickenbits och fick ett Muminglas.

Jag är inte så förtjust i chickenbits, men hade jag vetat att det ingick ett Muminglas, så hade jag kunnat offra mig. Jag måste komma ihåg att berätta för Elsa att hon skall ta med sin familj och äta barnmeny på Max. Elsa älskar Mumin

 

Så var det den där enhörningen. Vendela hade sett den i Gränby, så det var bara att åka dit, och vilken tur. Den fanns kvar Det fanns en massa andra saker också

Nu måste jag berätta att Vendela bad inte om att få åka till Gränby, det var mitt förslag

Så botaniserade vi bland allt fint. En spegel kombinerad med en borste t ex. Då säger jag Du får enhörningen av mig så kan du köpa segeln för dina pengar. Hon blev alldeles tyst och så säger hon: Jag tror inte det är sant. Skall du betala enhörningen?

Jag vet inte, men jag tror inte att många åttaåringar skulle reagerat så, utan tagit det som något självklart Det visar tycker jag vilken härlig tjej det här är.

Så fantastiska timmar vi har haft tillsammans. så mycket jag har fått lära mig om mattematik, gåtor. Ja jag vet inte allt. Väldigt trevligt har det varit 

 
Ojojoj så suddigt. men Ni ser att Blåzza och husse sover middag Det gjorde dom när jag kom hem
 
När jag kom hem så släppte jag väskan innanför dörren och hämtade Ottos nycklar för att kolla att pannan gick så att det skulle vara varmt när dom kommer hem. När jag stängde dörren rasade en MASSA snö ner över mig. Innanför jackan, i huvudet. Inte skönt alls. Nu hoppas jag att det är färdigsnöat för den här helgen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0