Plusgrader

Nu kommer värmen så smått Det har varit många plusgrader i dag, så mycket som +7. snön rasar från taken. Det tycker Ronja är väldigt läskigt. Hon går runt och gnäller och krafsar på oss. Jag var hos frissa i går em och när jag komhem talade Allan om hur orolig Ronja hade varit. JAg var borta en stund på kvällen också, och det hade inte varit bättre då.
Inte var det bättre i natt. Hon låg hos mig en stund. Gick en tur till husse och gnällde. Kom tillbaka till mig. När det rasade från taket så satte hon sig upp. När det blev tyst så la hon sig och snarkade. Den Lilla Blå bryr sig inte om snöras. Hon sover hoprullad bredvis mig
Det blir lite trångt i sängen, men samtidigt så mysigt. Jag är lite stel när jag vaknar men det är det värt.
 
I går när jag var i stan så köpte jag blomsternäring och tre nya orkideer och en liten ormbunke.. I badrumsfönstret  fick den ena ormbunken inte plats längre, så den har flyttat till köksfönstret . Orkideerna finns lite runt om. Jag behöver köpa nya ytterkrukor. Jag har visserligen gott om krukor, men det skall stämma med storleken också. I dag har jag börjat med lite lätt näringslösning till krukväxterna. Visserligen sa en kvinna på radion i dag att man skall plantera om växterna nu, men jag lärde mig på trädgårdskurs att ge näring från februari och plantera om lite längre fram, så det gör jag.
Jag har  bakat Skuttungelimpa och städat lite. För övrigt har jag lagt lite tid på vårens konstprojekt" Min hembygd". Det skall bli riktigt spännande att hänga den utställningen. Det är det visserlige varje år, men i år blir det en hit. Det var det förra året också när vi fyllde kyrkan med hjärtan. Oj så många hjärtan vi sydde och hände upp. Vad temat var minns jag inte, men roligt hade vi och omtyckt blev utställningen
 
I dag står det att det är tekniskt fel som gör att sidan ser konstig utHur man kan åtgärda det kan jag inte läsa, och bilder går inte att lägga in i dag heller
 
Nu laddar jag för På spåret som börjar om en dryg timma. Trevlig kväll och skön helg önskar jag er alla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0