SNÖ SNÖ SNÖ

När Otto kom hem i går kväll plogade han och satte in min bil.
I morse trodde jag inte det var sant när jag tittade ut. Så mycket snö.
Blåzza som bara får gå ut själv på baksidan gick inte många steg innan hon kissade och sedan kom in igen. Ronja som har hela tomten att tillgå gick inte heller lång, utan var snart inne igen.
Otto plogade en massa snö. Sedan gick han några svängar med snöslungan.
Jag är så tacksam över att vara hyresgäst. Snö är inte min grej.
Hösten är min årstid med alla underbara färger Våren med tussilago är på delad förstaplats. För mig skulle det vara helt ok med bara de årstiderna.
 
Till den här bilden behövs väl ingen text?? Blåzza sprang så fort så henne hann jag inte ta kort på. Att göra det precis när hon kissade tyckte jag var lite indiskret
 
Allan letar reda på trappan
 
 
 
Här jobbar lille Fergus. Honom har vi haft mycket glädje av genom åren Tänk så många hölass han har dragit in, efter att först ha slagit, sedan vänt och sist räfsat ihop och pressat höet. Ja han har så klart haft redskap efter sig till de olika jobben.
Så mycket ved han hämtat i skogen så mycket snö han plogat under sina år här. Det kanske inte heter ploga när man kör bort snön med bakskopa??
Så många meter fårnät han har sträck så att det skulle bli spänt så att fåren höll sig inne
 
Och så var det den där gången. den som pojkarna fortfarande pratar om och skrattar åt , men snällt
Johan var på barnkalas uppe vid Movallen. Det föll mycket snö. Allan var på tjänsteresa. Det var inte direkt tänkbart att hämta Johan med bil. Alltså fick det bli traktor.
Jag hade väl kört traktorn ute vid höskörden, men inte på vägen. Henrik instruerade mig noga hur jag skulle gå till väga Glöm inte att växla ner i bagarbacken var det sista han sa
Så kom jag till bagarbacken och enligt instruktionen så växlade jag ner. Det skulle jag inte ha gjort, men då hade ju pojkarna haft mindra att reta mig för nu. Jag skulle tro att det var snart 40 år sedan och fortfarande gläds dom åt mammas dumhet
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0