Söndag med vår i luften

Efter regn i går och i natt så har mycket av snön smält ner till sjöar. I hundgångarna tittar gräset fram
Den här bilden tog jag i morse, i kväll är det ännu mindre snö. Inga tussilago än, men visst känns det lite vår i luften med flera plusgrader och snösmältning
 
Födelsedagsfika hos Emma och Matilda, med minisemlor men också tårtor för att välja den bästa till studenten. Den med citronsmak var supergodast tyckte jag
 
Flickornas morfar med sambo och två av morbröderna med familjer var där. Det var länge sedan vi träffade dom, så det var ett kärt återseende
 
Jag har börjat inse att jag måste lära mig mera/det mesta om Muminfamiljen Jag har ingen koll på dem Elsa älskar dom och jag har flera muggar med muminfigurer på. Nu känner jag behov av att lära mig mera
 
Jag satt vid tv och handarbetade när Jonas Gardell och Mark L var med i Så skall det låta
Mark sjöng flera Muminsånger. Jag blev riktigt nyfiken på de där trollen. Att sångerna framfördes på finlandssvenska gjorde dem givetvis ännu bättre
 
Jag läser en deckare som utspelar sig på Singö. Nu skall jag läsa vidare för det är så spännande.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0