Svår ekvation

Vi har ett bekymmer med matematiken
Ronja väger 27 kg och Blåzza väger 7 kg. Om jag räknar rätt så väger Ronja ungefär lika mycket som 4 Blåzzor.
I går åt vi våfflor. Då tycker jag att om Ronja får 4 hjärtan så skall Blåzza bara få ett. Det tycker inte husse!
Kan ni gissa varför?? Jo för Blåzza tycker lika mycket om om våfflor som Ronja gör ,så hon skall ha lika många hjärtan. Förstår ni den ekvationen?? Det gör inte jag
 
Vi har haft en hel del duster om hur mycket extramat som Blåzza skall få för att hon tycker det är gott. Nu kan jag inte minska mera på torrfodret och husse matar henne i smyg. Det är varken mysigt eller gulligt tycker jag.
 
I dag har jag varit på massage i Mitt Lugna Rum. Alexandrine är så duktig och hon hittar de ställen på kroppen som behöver lite extra behandling. Just i det ögonblicket är det inte skönt, men efterår kilar jag omkring på små moln.
 
I dag har Ottos panna stannat igen. Det var mycket lättare att starta om den i dag, för jag höll noga reda på höger och vänster och motsols. 
 
Tänk att i dag är det första dagen i februari. En vintermånad kvar, och den är kortare än de andra månaderna. Visst kan det komma snö i mars, men då tar dagsmejan så mycket, och ljuset har kommit ännu längre, så man kan inte missa att våren är på G. Så härligt det skall bli.
Ovanpå den här isen ligger det nu ett nytt snölager Det gäller att gå och köra försiktigt
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0