Vårlikt

 
 
Jag har kännt mig lite hängig några dagar och mest suttit med en strumpstickning och tittat på svt/play. Att titta på serier på datorn är något nytt Jag har kollat någon gång förut, men nu har jag tittat på en hel säsong av Hemma igen. Det är ingen serie som jag tycker ni skall titta på om ni inte vill ha sällskap till ett handarbete, så bra är den inte. Det är lite lagon rörigt och handlar om 50-talet.
 
I dag har det varit sol
Ser ni att solen vaknar?? Lite senare var den uppe helt och det blev så mycket som +7 frampå dagen En riktig vårdag med andra ord.
Vi åkte en tur till Uppsala. Jag började att lämna in min stora symaskin på Husqvarna service. Jag hade på mig en reklamjacka som jag fått av Johan. Mannen i symaskinsbutiken fick inte ihop det riktigt. Göra reklam för Husqvarna och sy på Pfaff symaskin, det var konstigt. Han höll dock med mig om att det var snällt av mig att göra reklam för hans firma. Som tur är så gör dom service å alla symaskinsmärken. Dom är snabba och duktiga. För er som inte vet så arbetar våran Johan på Husqvarna.
 
En tur till Gränby, och då menar jag det gamla Gränby. Kvantum, Claes Olsson och systembolaget hade vi ärenden till. I dag hittade vi storpack på tuggpinnar på Kvantum Dyrare än på ÖoB, men större, så det blev nog inte dyrare om man tänker på tidsåtgången som det tar att få dom i sig.
Blåzza talar högljutt om att hon skall ha en pinne och hon drar in i rummet för att äta, trodde jag: Det gör hon ibland, men lika ofta lämnar hon pinnarna kvar till Ronjas stora glädje. I och för sig så kan hon komma och ta pinnarna ur munnen på Ronja, så dom har väl någon form av byteshandel
 
På IKEA åt vi lunch och handlade kuddar Det är billigare att köpa IKEA-kuddar när man skall stoppa något, än att köpa kuddstopp.
Jag köpte underbara tulpaner också. Jag trodde nästan att det skulle finnas påskliljor. Ljungen är så ful nu och jag längtar efter att få byta ut den till de där små påskliljorna De klarar av att frysa och skulle säkert kunna ställas ut nu. Jag hade också tänkt köpa nya gröna handdukar, men nu var det nytt sortiment så det blev inget köp. Om jag köpte ljus?? Nej det gjorde jag inte, men servetter. Vilken färg?? Gissa! Precis !! Gula. Det funkar i alla lägen
På tal om färger så sa flickan i kassan på systembolaget att hon gillade min mössa. Precis som jag, så gillar hon orange. Tänk så glad man blir när någon ger en komplimang för något man har på sig. Är vi inte lite dåliga på det??
 
Vår värmepump bäddas in i is. För ett tag sedan så hade vi en servicekille här som sa att den skulle bytas ut. Ett par dagar senare så ringde chefen för företaget och sa att han skulle beställa en ny ytterdel. Den skulle komma hem förra veckan och monteras in denna veckan.
För att få veta vilken av dagarna som arbetet skulle utföras så ringde jag i dag för att fråga DEN VAR INTE BESTÄLLD!!!
Det hade blivit ett missförstånd men idag så skulle chefen beställa en. På tisdag kl 8 får vi den monterad.
Vi har tyckt att Björklinge energi har fungerat bra under alla år, men idag är jag lite sur på dom. Som tur är så blåser det varmluft om vi inte gör som dom säger och sätter på kylan för att frosta av. Då blir det iskallt inne
 
Håll med mig om att ljungen behöver bytas mot något gladare
 
Allan kallar dom för franstulpaner
 
Inte tisdag, men lika gott för det
 
Ronja tigger inte???
 
och absolut inte Blåzza


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0