Vi måste flytta

Sorgligt men sant.
I kväll är jag bjuden på kalas. Som alla kvinnor vet, så har jag funderat ett tag på vad jag skall sätta på mig. Skall jag köpa något nytt? Neej, jag har ju en del i garderoben som jag kan använda.
I går kväll så läste jag i värdinnans blogg att färgtemat är svart och lila.
Precis när jag skulle somna så slog det mig att jag har en lila tunika på vinden. (För tydlighetens skull så måste jag kanske berätta att vår vind innehåller gästrum och förråd, så det är ingen tredjevind.)
Jag somnade och sov gott hela natten. Jag började dagen med att hämta den lila tunikan. Varför har jag inte använt den på länge?  Den är ju riktigt läcker.
Glad satte jag den på mig..................och så var glädjen slut. Den har krympt!! Inte så lite heller.
Nu förstår ni varför vi måste flytta?? Vi kan ju inte bo i ett hus där kläderna krymper i förrådet.
 
Jag har i alla fall ett lila halsband och örhängen. Jag letar efter något mera lila, men det kan bli svårt.
Nåväl. Vi njuter vår och snösmältning. Halkan njuter vi inte av, men den ger snart upp i den värme som är nu Den har fått hjälp av snösalt och aska och givetvis av solen som har tittat fram.
 
Jag var tvungen att åka till Gränby ett ärende. När jag kom till ingången såg jag en kille i storlek XXXL(tror jag i alla fall) I handen hade han två semlor som han bokstavligt tryckte in i ansiktet.
Undrar om kläderna krymper hos honom också?
 
Jag köpte med mig semlor hem, men bara en åt oss var. Kvantumsemlorna tycker jag är supergoda med massor av mandelmassa i. Lite onödigt mycket grädde kanske. Hundarna får, enligt tradition , locken med lite grädde på. Det vet dom så dom sitter nära när semlorna kommer på bordet
 
Vårkänslor
Snart dags att börja fika ute
 
871 kronor kostar en förpackning av Ronjas tabletter. Hon får varje dag, men periodvis räcker det med en halv. Nu har ätit tabletter i drygt ett år och mår bra. Så skönt. När jag såg röntgenbilderna så trodde jag inte det. Rädd som jag är att njurarna skall påverkas så har jag varit hos veterinären med urinprov för ett tag sedan och då var värdena bra.
När jag skulle betala sa jag till flickan i kassan  Ja det är inte billigt med hund. Hon kontrade med: det är inte billigt med barn heller. Vi enades om att vi inte ville vara utan barn och hundar
 
Alfahonan är just nu inne i en period när hon inte hör att jag ropar på henne. Inte förrän jag sätter på mig trätofflorna och närmar mig henne sätter hon fart in.
Tänk, hon har snart bott hos i fem år. Fy vad tiden rusar. Varje dag är jag tacksam över att hon bor hos oss. Visst finns det stunder när hon är billig. När hon sitter vid husse och tjuter för att få honom att poppa, ge henne tuggpinne, eller bara ägna sig åt henne. Inte heller uppskattar jag när hon hysteriskt skäller på hjortarna när dom går en bit bort och betar, men mest älskar jag henne
Kråkan fyller 8 år nästa söndag och jag minns hur vi hämtade henne och hennes bror på Kråkhults kennel . Ragge blev hämtad av sin matte vid Arlanda
 
Fortsatt trevlig helg med snösmältning och vårvindar önskar jag oss alla
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0