Det som inte har kommit i tjuvahänder, det kommer fram

Jag håller ju som ni säkert läst, att förbereda årets utställning. För ett tag sedan sydde jag en bonad som det bara var kviltningen kvar på när jag lade undan den. I går bestämde jag mig för att nu skulle det bli ordning och reda i det här huset (det trodde ni inte va?)
Jg skulle börja att sy klar bonaden och sedan fortsätta med nästa påbörjade projekt. Inte hålla på med en massa saker samtidigt. sagt och gjort Jag skulle plocka fram bonaden. Jag letade och letade och letade och
Jag har flera kassar med olika projekt, men den låg inte i rätt kasse och inte i någon annan heller. 
Jaja har den inte kommit i tjuvahänder så... Och det hade den inte. Den låg i rätt kasse men med baksidan ut. 
 
Jag har börjat på en ny raggsocka till regeringsförklaringen. Det är en "bli-glad-av-socka". Får väl se så småningom var den hamnar. Jag har ambitionen att minska mitt garnlager lite. Får väl se hur det går med det. Jag har en förmåga att hitta jättemysigt garn som jag bara måste köpa. Jag behöver nog bli minst 100 år för att minska på allt material så att det syns att lagren har krympt. Nåja, det är bra isolering när det är kallt.
I dag har Anticimex varit här och kollat vatten och avlopp och inbrottsrisker och vinden HAn tyckte att jag hade massor av bra-ha-saker på vinden!!
Det saknades ett skydd under kylskåpet, men annars var han nöjd. I deras värld är alla hus byggda efter 1909. så vårat hus som är hitflittat i mitten på 1800-talet är byggt 1909. Fundera på det ni om ni inte kan sova.
 
Morgonpromenad i -20. Solen sken men det var kallt om tassarna, så vi gick bara ett par kilometer. Blåzza hade sin fina norgetröja på sig Ronja har alltid täcke när det är minusgrader för att hålla hennes dåliga rygg varm
 
 
När vi kom hem och gick genom grinden började Blåzza vifta på svansen och dra mot dörren. Väl inne gick hon direkt och la sig framför kaminen
 
VIlket ljus det har varit i dag
 
Ronja sover redan och nu säger jag god natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0