Ett konstigt ljud

Jag har vaknat flera gånger i natt av ett konstigt ljud. Jag kunde inte lista ut vad det var som lät. Jag var för trött för att gå upp och leta. Ett puttrande ljud, så var det tyst en stund och så kom det tillbaka. Gång på gång Jag somnade emellanåt och drömde konstiga drömmar Grannen hade satt ett röktorn på taket så det var jag och tittade på. Det var en vitmålad fiberskiva som använts till något som såg ut som ett dass. Dessutom var hörnena omålade Tänk er så slarvigt!!
Jag låg och läste en stund, men somnade ifrån boken. Så drömde jag att jag var hos en väninna i Åkerlänna. Hemtjänsten åkte därifrån precis när vi kom. Det var en minst sagt gammal gubbe i en lika gammal traktor. Jag såg att dörren var olåst och hann springa ifatt honom och "ta honom i örat" Ni fattar hur långsamt den traktorn körde!!?
 
För att min rygg skall må bra så skall jag ligga på vänster sida och helst ha upp knäna lite. Så också i natt. Plötsligt visste jag vad som lät! Det var Blåzza som låg i mina knäveck och sov och puttrade till och från. Lilla Loppetossan
 
 
Efter havregrynsfrukost och hundpromenad
 
så var den Glada julen slut, slut, slut. Julegranen den bars ut ut ut...
 
Lite ledsamt var det för den var full med gröna skott, men oj så ljust det blev i rummet.
Passade på att byta köksgardinerna också, så nu är det vår i köket
 
Peletterna rasslar så skönt hos Otto. Vi har kollat flera gånger.
Vår luftvärmepump funkar däremot inte. Ytterdelen fryser på. I fredags var det en kille här och han skulle återkomma. Det har han inte gjort och i dag ringde jag hans chef som inte hade hört något om våran värmepump. Han skulle dock beställa en ny som kommer i nästa vecka
Nu gäller det bara att hitta garantin som vi fick förlängd förra gången dom bytte. " Vi" har inte lika mycket ordning på papper som "vi" hade förr.  Det är ju inget farligt som har hänt. I värsta fall får vi betala den och då är det så
 
Ronja spanar
 
Blåzza tänker inte alls titta på matte för att bli fotad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0