Frufridag

I dag har jag haft frufridag. Efter morgonens promenad där jag åter konstaterar hur snäll Ronja är. Hon tar munnen full med viltgodis, men när Blåzza slickar på mungipan på henne, så öppnar hon munnen och delar med Blåzza.
Gränby nästa. Inköp av lite pärlor, lite tyg. lite hudkräm ( som det var 5% rabatt på, på Hjärtat eftersom jag är pensionär. Då är det rabatt må-on)
Eftersom det är rabattdagar på Kvantum för pensionärer var där fullt med människor i den övre åldersgruppen. Alla storhandlade tror jag. Jag träffade flera stycken och det blev trevliga pratstunder.
Uppsala centrum nästa där jag fikade med en väninna och försökte lösa världsproblemen tillsammans med henne
 
Så tokigt det kan bli när man åker bort och tar skafferi och kylskåp med sig. Allan var alldeles utsvulten när jag kom hem stackars gamle man. Jag fick snabbt koka potatis och ugnsteka en bit torsk, så att han inte skulle svimma av hunger.
 
Strumpstickning och tvtittande fick kvällen att gå fort.
Det här med frufridagar skall jag unna mig oftare men då skall jag göra matlåda till Allan så han slipper att vara hungrig. Nja. , det är väl så att han inte riktigt uppskattar att vara hemma ensam med tjejerna. Jag frågade för många år sedan hans hjärtläkare, som sa att det var en vanlig reaktion hos hjärtpatienter att de inte uppskattar ensamhet. Som ni förstår är det inte ett problem som har uppstått i dag.
 
Med blinkhalsbandet på sig så har hon lagt sig på husses säng den lilla loppan
 
Kråkhunden sover gott
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0