Kalas

I morgon fyller Wilma 16 år. Det innebär att klockan 00 får hon börja övningsköra och känner jag henne och hennes pappa rätt så kommer hon att ge sig ut i nattmörkret.
Matilda övningskör så det blev en del körprat under dagens födelsedagsfika. Roligt att lyssna på. Undrar om jag skulle klara att köra upp i dag. Tänker på hur jag började övningsköra i Båstad sommaren 1964 och sedan fortsatte i Lysekil när jag kom hem på höstkanten, Inga trafikljus. Inga rondeller Inte mycket trafik efter turistsäsongen. Vi körde till Uddevalla och körde två lektione för där fanns det trafikljus.
 
Mycket smarrigt att smaka på. Guldtårtan var dekorerad med "Paristornet"
 
Matilda var inne hos oss för att känna om Ronja har en knöl på halsen. Hon brukar ta medicin när hon skall till oss, men nu måste hon vara medicinfri inför allergitest på onsdag. Hon var inte inne lång stund, men hon reagerade på Blåzza. Så tråkigt
 
Jag har läst en hel del i dag, men också använt symaskinen. Det som är bra med lapptäcken, är att när det blir fel så sätter man bara dit en lapp. Det hörs ju på namnet eller hur? Det är mycket annat också som är bra med lapptäcken. Man blandar färg och form.  Handsytt och maskinsytt.
 
Vi pratade en hel del om reflexer vid fikat. Matilda har insett hur dåligt fotgängare och cyklister syns när man är ute och kör bil. Svarta kläder är jättevanligt och reflexer är jätteovanligt. Men visst använder ni som läser detta reflexer när ni är ute i mörker??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0