Sista lördagen i januari

Vilken dag så underbart vackert det har varit ute. Trots brist på sol så har naturen varit otrolig
Jag kan inte fånga det magiska på bild. Det ser bara mörkt och trist ut, men sanningen är att det är vitare än vitt. Träden är tyngda av snö och snökristallerna är så vackra.För er som inte vet så är det låga huset i mitten av bilden, huset som vi bor i
 
Tidigt i morse drog jag i väg till Uppsala. Det var tygrea i stans enda kviltaffär. Det var så många tanter där i samma ärende som jag, så jag utgick.
Jag träffade magnus på stan. Vi strosade runt och ögonshoppade. Det fanns mycket fint men inget vi behövde.
Lite lunch på China Garden?
Roligt att äta någon gång ibland, med betoning på ibland. Anka var det länge sedan jag åt och det skall jag inte göra på länge. De stora räkorna vet jag inte varför jag tod. Jag vet ju att sådana smakar sumpmark. Friterat fläskkött och nudlar smakade helt ok och det fanns det annat som gjorde också. På lappen i min lyckokaka stod det att jag skulle få framgång i mitt arbete.
Nu ställer jag mig frågan. Innebär det att jag lyckas få Blåzza godkänd på ett öppet spår. Är det smilla som sjag skall lyckas få att spåra och klara anlagstest? Är det arbetena till konstutställningen som kommer att ge mig framgång, eller är det.... mitt hemliga projekt?
 
Efter maten skildes vi och jag åkte tillbaka till tygaffären och köpte vadd till mellanlägg i min kvilt. Om jag köpte något tyg?? Gissa!!!
Ingen Ronja och ingen Blåzza, men en massa andra raser. Vad det skall bli?? Om inte annat kan det bli en massa grytlappar.
Nöjd med inköpen åkte jag hem och sydd lite innan vi gick in till Wilma som bjöd på plankstek Det fick vi i julklapp av henne och ni kan tro att det var mumsigt
Kött och beasås och sedan klart för att avnjutas. Inte köpesås utan hemslagen Inte av Wilma dock. Hon hade anlitat en kock. Det skulle jag också göra om jag hade någon att anlita.
 
Ny dator
 
Farfar håller koll och njuter fördrink.
Nu skall jag lägga mig hos Blåzza och läsa julklappsbok: Min historia  av Michelle Obama. Hon har just börjat  ha sällskap med Oback. Tror ni det blir någon framtid för dom?? Jag läser vidare så vi får veta.
Jag får försöka komma ihåg att berätta om det blir ett lyckligt slut i en framtida blogg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0