Undrar hur det går

För många år sedan arbetade Otto i Norge. När han skulle flytta hem så behövde han lägenhet? Jo det behövde han, men jag vet inte om det var då vi hade långa telefonsamtal och jag skulle leta på http://........
Jag visste inte vad det var och Otto förklarade tålmodigt vad jag skulle trycka på för knappar. Han fick den info han behövde och han var inte irriterad på sin mamma en enda gång vad jag minns. Tålmodigt förklarade han om och om igen hur jag skulle göra
 
Gissa om jag är säker på att när han och Wilma är ute och övningskör så är han lika tålmodig.
Men det var inte det jag skulle berätta om
 
Ottos familj är inte hemma. Det skall man inte lägga ut på nätet, men vi är husvakter.
Så lade pelletspannan av. Allan satte på elpatronen. Jag tror ju att det var vi som skaffade pelletspannan, men det minns inte Allan och han har ingen koll på hur den fungerar. Plötsligt vill Allan ringa killen som servar pannan. Jag hade haft smskontakt med Otto som var lugn. Jag ringde(eller smsade ?)Henrik för nu var Allan rädd att det skulle frysa i stora huset.
 
Så ringde jag till Otto från hans källare. Med mobilen med högtalare på liggande på pannan så  lotsade han mig tålmodigt genom hela proceduren att få igång pannan. Ett avbrott gjorde jag när jag tog bild på en nyckel som jag inte fattade riktigt hur jag skulle handskas med
Jo det var rätt nyckel och när Otto övergick från vrid vänster till vrid motsols så ramlade poletten ner hos hans mamma
 
Under tiden som jag var i källaren så hade Henrik ringt att han skulle komma ut lite senare för att se om han kunde lösa problemet
Vilka härliga pojkar vi har Fattar ni hur glad jag är att jag har dom?
 
Minns när jag var husvakt hos Johan och tog hand om hans post. Det var räkningar som skulle betalas. Det var långt innan jag själv hade börjat betala med hjälp av datorn och jag hade nog aldrig lagt märke till de långa sifferserier som står på räkningarna, eller rättare på inbetalningsavierna
Jag lovar att jag frestade Johans tålamod när jag skulle läsa upp de långa raddorna så att han kunde betala från den plats han var.
 
Det har varit en dag full av aktiviteter. Med en panna som i alla fall just nu fungerar så känner jag mig stolt och kopplar av med nyheter och deckare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0