Inga bilder

Vet inte om det är mig eller datorn det är fel på men bilder vill det inte bli några på bloggen. Kanske jag på slutet kan lägga in en nostalgisk bild.
 
Hur som helst så har det varit en dag i Uppsala igen. Vid infarten så stod en massa poliser och stoppade alla bilar och förarna fick blåsa. Polisen konstaterade det jag redan visste, att jag var nykter. Sedan önskade han mig en fortsatt bra dag. Det var trevligt. Förra gången jag blev stoppad där sa inte polisen någonting. Det var teckenspråk som gällde och det kändes lite fånigt.
Sedan till mamma som skulle till tandhygienisten och eftersom hon inte riktigt har koll på tillvaron nu så följde jag med. Men först så hade jag ägnat en lååång stund åt att leta efter hennes hörapparat. Den låg under sängen tillsammans med en del tabletter som hamnat där i stället för i hennes mage. 
 
På hemvägen köpte jag traditionsenligt jordgubbar på Ulva. I dag hette sorten Malvina. Mörkröda, söta goda. Dom gillar jag. Jag riktigt känner hur järn och A-vitaminer kryllar i magen efter en portion. Så länge dom säljer när jag åker från stan, så länge köper jag och njuter av livets goda. Hundarna gillar inte jordgubbar däremot var gårdagens räkor uppskattade.
 
Väl hemkommen åt vi isterband. Det har kommit en smal modell som vi ju måste testa. Dom var ok, men vi fortsätter nog att njuta av de vanliga, lite tjockare när vi vill äta småländskt.
 
 Symaskinen får jobba sådana här lite svalare dagar. Härligt. Handsömnad blir det också och att inte bli svett i händerna när man syr är skönt. Det är födelsedag och ostkant (utställning för borderterrier) frampå hösten och något lite skall jag väl få till.
 
 
 En bild från april i år får avsluta dagens korta blogg
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0